استاندار هرمزگان با اعلام اینکه به هزار و 400 واحد مسکونی در شهرستان بشاگرد آسیب وارده شده، عنوان کرد: باید هر چه سریعتر واحدهای مسکونی استاندارد برای حادثه دیدگان زلزله بشاگرد احداث شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،ابراهیم عزیزی در جلسه شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران که در شهرستان بشاگرد برگزار شد با تاکید بر پیگیری امور مربوط به نقاط حادثه دیده این شهرستان اظهار داشت: حضور در صحنه، تلاش های ضربتی و اضطراری از جمله اقداماتی است که مدیران باید به آن توجه داشته باشند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه سطح خدمات رسانی در نقاط حادثه دیده بشاگرد باید به صورت استانی پیگیری شود، ابراز داشت: در شرایط کنونی اقدامات باید بر مبنای اولویت ها انجام شود.

وی خواستار راه اندازی و تشکیل ستاد پیگیری مشكلات بشاگرد شد و اعلام کرد: اولویت اين ستاد، پیگیری مسائل و مشکلات بشاگرد و خسارات مربوط به زلزله خواهد بود كه جلسات این ستاد، بصورت هفتگی و در دو سطح استان و شهرستان دنبال می شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با تاکید بر این نکته که مدیران در شرایط فعلی باید خود را بیشتر از گذشته وقف مردم کنند، گفت: مردم خوب بشاگرد در اوج سختی هم از دایره اعتقادی خارج نشدند بنابراین باید با تمام توان و بیشتر از گذشته به آنها خدمات رسانی کرد.

وی با اشاره به ضرورت خدمات رسانی سریع به مردم بشاگرد در حوزه های مختلف درمانی، بهداشتی، رفاهی و ...بیان کرد: خدمات دستگاه ها باید به گونه ای باشد که حتی یک نفر هم از دایره خدمات رسانی محروم نماند.

عزیزی با بیان اینکه باید حادثه ایجاد شده را با مدیریت صحیح به فرصت تبدیل کرد، ادامه داد: بنیاد مسکن باید با حضور مستمر در صحنه نسبت به احداث شهرک های استاندارد و واحدهای مسکونی مهندسی شده در این شهرستان به ویژه در روستاهای آسیب دیده اقدام کند.

وی با بیان اینکه یک کودک خردسال در این زلزله جان باخته گفت: در این زمین لرزه دلخراش حدود 1400 واحدمسكوني در 70 روستا دچار آسیب دیدگی شدند، اما خوشبختانه با هوشیاری مردم و عکس العمل به موقع آنها و توجه به هشدارهاي مديريت بحران فقط 17 نفر زخمی شدند.

استاندار هرمزگان ادامه داد: طبق مصوبات این جلسه آب و فاضلاب روستایی استان پیگیر تامین تانکر حمل آب و همچنین تانکرهای ثابت در روستاها خواهد شد و ستاد مدیریت بحران و هلال احمر نیز موظف به تامین آب جهت شرب مردم هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه پلیس راه و نیروي انتظامی نیز به عبور و مرور بهتر و تامین امنیت منطقه زلزله زده خواهند پرداخت، تصریح کرد: از صبح امروز همچنین وضعیت مدارس منطقه نیز بررسی شده که بر این اساس نوسازی مدارس موظف به تامین چادر جهت برپایی کلاس‌های درس آسيب ديده بوده و مقرر شد تا اطلاع ثانوی از مدارس آسیب دیده استفاده نشود.

وي با اظهار اینکه راه و شهرسازی بازگشایی تمامی راه‌ها را که بر اثر ریزش کوه برخی از آنها مسدود شده است، برعهده دارد اضافه کرد: شهرستان‌های اطراف مانند میناب رودان و جاسک نیز باید در کمک رسانی به مناطق زلزله زده سهیم باشند.

عالی ترین مقام اجرایی استان هرمزگان در ادامه با بیان اینکه تمهیدات لازم به منظور ارتقای سطح خدمات رسانی به مردم حادثه دیده انجام شده است، یادآور شد: با راه اندازی و استقرار نانوایی های سیار در شهرستان و تهیه سایر مایحتاج ها سعی می کنیم در این راستا خدمات مناسبی به مردم شریف بشاگرد ارائه کنیم.

وی اضافه کرد: تمهیدات لازم برای ایجاد امنیت در منطقه اندیشیده شده و دستگاه های مسئول نیز باید در این راستا تمام تلاش خود را به کار گیرند.

عزیزی به توزیع گسترده چادر، پتو و موکت در میان حادثه دیدگان خبر داد و خاطرنشان کرد: نیازهای اولیه مردم برطرف شده و آمادگی لازم برای ارائه تمام امکانات مورد نیاز مردم حادثه دیده وجود دارد.

استاندار هرمزگان در ادامه از مردم خواست با توجه به احتمال وقوع برخي پس لرزه ها تا اطمينان كامل از فضاهاي باز و نقاطي كه هلال احمر براي آنها در نظر گرفته است استفاده كنند.

عزیزی عمده نیاز مردم منطقه را آب آشامیدنی سالم عنوان کرد و افزود: حدود یک هزار پشه بند ضد مالاریا نیز امروز در منطقه توزیع می شود.

استاندار هرمزگان در پايان با اشاره به اینکه میزان خسارت وارده هنوز مشخص نشده گفت: بحث قعطی خطوط ارتباطی نیز به زودي رفع خواهد شد.

این گزارش می افزاید 200 امدادگر هلال احمر به همراه سه فروند هليکوپتر در منطقه مستقر هستند ضمن اینکه تا کنون مشکل آب و برق و مخابرات اکثر نقاط حادثه دیده در بشاگرد برطرف شده و مشکلات مابقی نیز به زودی حل خواهد شد./ک

برچسب ها: مسکونی ، دایره ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.