روستای شیت در اردیبهشت همچون نگینی سبز در دل طارم خودنمایی میکند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،روستاي شيت يكي از روستاهاي گردشگري شهرستان طارم است که  در زيبايي و داشتن فضايي آرام و لطيف به بهشتي بي مانند شبيه است.

این روستا از توابع بخش چورزق شهرستان طارم در استان زنجان می‌باشد و روستاهای نمونه گردشگری و دارای ظرفیت‌های زیبا و طبیعی است.

بخشی از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری روستا، چشمه سارها، قلعه شیت، رودخانه چهار فصل، غار سیدباغی، ییلاق دولا و ییلاق نَراب، امامزاده سید محمد ماهوری شیت است.

این روستا در اردیبهشت ماه بیش از پیش زیبایی های خود را نمایان میکند. ميتوان سرسبزي و طراوت اين روستا را از كيلومتر ها دورتر احساس كرد و ديد، باغستانهاي انار و گيلاس، زيتون و گردو و نهر آب كه از كنار روستا و از ميان دو كوه بلند قامت آن عبور كرده و صداي آن به روح انسان طراوت و تازگي مي بخشد.

ساختار معماري روستاي شيت بسيار ديدني است، روستايي كه در پايه كوهي بنا شده و خانه هاي كاه گلي قدم بر دوش يكديگر گذاشته و تا اوج كوه سر بلند كرده اند.

هواي پاك و عاری از آلودگی و مناظر زیبا و سرسبز  و از طرفي وجود امکانات رفاهي و دولتی  نه تنها مانع از خروج مردم اين روستا و مهاجرت آنها به شهرها شده است  بلكه كساني از شهرنشين ها را نيز به خود جذب كرده است .

مردم اين ديار نيز با زبان شيرين تركي و دلي ساده پذيراي ميهمانان اين روستا هستند و از ديار و زبان و اصلت ميهمانان بي اطلاع، تنها به رسم ميهمان نوازي خويش فكر مي كنند.

در زمان حاضر اين روستاي بسيار زيبا، مورد توجه مسوولان استان قرار گرفته و با معرفي آن به عنوان يكي از مناطق ويژه گردشگري استان زنجان و شهرستان طارم، در طرح ساخت خانه گردشگر نيز شركت كرده است تا به اين طريق مكاني مناسب براي اتراق مسافران ايجاد شود.

در روستای شیت محصولات کشاورزی زیادی کشت می شود که علاوه بر تامین نیاز خانواده بخش عمده آن به فروش میرسد . عمده محصول باغات  این روستا گیلاس ، انار ، انجیر و زیتون میباشد و سایر محصولات که بیشتر درحد مصرف و مازاد آن به فروش می رسد عباتنداز : خرمالو ، گردو، فندوق ، انارترش ، انگور ، ازگیل ، زالک ، کدو حلوایی ، سیب ، گلابی ، آلو ، زردآلو ، هلو ، گوجه سبز ، گوجه طلایی ، گوجه فرنگی و ...

شکوفه دادن باغ های گیلاس و همچنین سرسبز شدن باغات بسیاری که در این روستای بی نظیر موجود است باعث شده که گردشگران داخلی و خارجی بسیاری در این فصل زیبا به این روستا سفر کرده و حال و هوای بهاری این مکان زیبا را دوچندان کنند./س

برچسب ها: شیت ، زنجان ، زیباتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهروز خلیفی
۲۱:۳۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۳
عالیه عالی کله طاروم اصلا عالی مخصوصن قلات ماسولی دو