درپی درج خبری در سایت «نامه نيوز» با عنوان « واردات خون غيراستاندارد و غفلت وزير بهداشت» سازمان انتقال خون ایران این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا در این تکذیبیه که به امضای دکتر توگه مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران رسیده، آمده است: همچنان كه در گذشته نيز سازمان انتقال خون ايران، به شائبه‌هاي بي‌اساس بعضي رسانه‌ها درخصوص واردات خون يا صادرات خون پاسخ گفته است، به اطلاع مي‌رساند كه از نقطه نظر پزشكي از جمله مسائل اپيدميولوژيك خاص هر كشور، جابجايي خون از يك نقطه جهان به نقطه ديگر ممنوع است. بنابر اين ذكر عبارت واردات خونهاي غيراستاندارد نيز به تبع موضوع، منتفي و كذب محض است.

در ادامه این تکذیبیه آمده است: درخصوص خريد ملزومات مورد نياز سازمان انتقال خون، به ويژه كيسه خون، اين سازمان همواره تمام تلاش خود را به كار برده است كه بهترين و با كيفيت‌ترين ملزومات را از معتبرترين تأمين كنندگان تهيه نمايد. حتي در سال پيش عليرغم فشارهاي حاصله از اقدامات دشمنان اين ملت و استكبار جهاني در جلوگيري از حركت رو به جلوي ملت ايران، سازمان انتقال خون توانست با تلاش مضاعف همچنان بدون تخطي از استانداردها، در كليه فعاليتهاي اساسي خود گام بردارد و نشانه آن اهداي بيش از 2 ميليون واحد خون توسط اهداكنندگان عزيز است كه سبب شده ذخاير خوني هم اكنون در وضعيت ايده آل قرار گيرد.

در این تکذیبیه با تاکید بر این که ذكر عبارت «واردات خون غيراستاندارد» خلاف واقعيت بوده و به طور كل تكذيب مي‌شود، یادآور شده است: سازمان انتقال خون ايران با آقاي تأميني عضو محترم كميسيون بهداشت مجلس شوراي اسلامي مذاكره و در خصوص كم و كيف موضوع خبر نقل شده از وي پرسش كرده است و منتظر دريافت پاسخ مكتوب وي جهت اطلاع رساني بيشتر مي‌باشد.

در ادامه این تکذیبیه آمده است: در هر حال مجدداً تأكيد مي‌شود با توجه به ضرورت‌ها و استانداردهاي موجود ملي و بين‌المللي درخصوص ملزومات مورد استفاده در مراكز انتقال خون، سازمان انتقال خون ايران مفتخر است كه تمامي كيسه‌ها و ديگر ملزومات مورد نياز خود را با استفاده از آخرين فناوري ها و استانداردهاي پيشرفته دنيا و از معتبرترين شركت‌هاي مطرح جهان تأمين نموده است.

گفتني است به استناد تائيديه وزارت محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بر خلاف مطلب «نامه نيوز» درخصوص وجود چند كارخانه كيسه خون در ايران، تنها يك مركز توليد كيسه خون در داخل كشور وجود دارد./ع2

برچسب ها: خون ، بهداشت ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار