مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تئاتر باید به میان مردم برگردد تا به جایگاه بهتری برسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران یاسوج ˈ قادر آشناˈ در آیین جشن اردیبهشت تئاتر ایران در یاسوج افزود: بهره مندی از زبان مردم، هویت آنان و اندیشه و تفکر جامعه، این هنر را به جایگاه شایسته ای می رساند.
وی اظهار کرد: هنرمندان تئاتر می توانند از مردم و دغدغه های آنان سوژه های تازه ای خلق کنند و برای آنان سخن بگویند.
آشنا با بیان ایتکه اعتماد میان مسوولان و هنرمندان هنر نمایش نقش بسزایی در بالندگی این هنر دارد گفت: همه تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد بر نزدیکی و ایجاد حس اعتماد متقابل است.
آشنا در بخش دیگری از سخنانش به شرایط هنر تئاتر کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: این هنر در این استان در سال های اخیر روند رو به پیشرفتی داشته است که تلاش هنرمندان و پشتبانی مسوولان زمینه ساز این پیشرفت ها بود.
وی با اشاره به برخی موفقیت های هنرمندان استان در جشنواره های ملی گفت: با اینکه این هنر از این جهت کارنامه خوبی را داشته است اما بسنده کردن به آن به آینده هنر نمایش در کهگیلویه و بویراحمد آسیب وارد می کند.
آشنا اظهار کرد: هنرمندان و مسوولان باید در طراحی چشم انداز این هنر موفقیت های بیشتر در ایران و جهان را در نظر داشته باشند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیویه و بویراحمد نیز در این آیین به موفقیت ها و دشواری های هنر نمایش استان اشاره کرد و گفت: کمبود اعتبارات مالی این هنر، پیشرفت آن را با چالش مواجه می کند.
امین کمالوندی بیان کرد: حمایت های بیشتر دولت از نظر اختصاص اعتبارات می تواند امید را برای بهبود هنر نمایش بیشتر کند./س
برچسب ها: تئاتر ، هنر ، طراحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.