انتظار کشیدن برای رفتن نزد دکتر و معاینه توسط او برای اکثر افراد پیش می‌ آید اما افراد باید یکسری راهکارها را در این باره رعایت کنند تا دچار استرس نشوند.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ افرادی که در اتاق انتظار و یا در بیمارستان در انتظار ملاقات با پزشک هستند اغلب دچار استرس هستند پزشکان توصیه می کنند تا این افراد در وهله اول اگر می توانند رفع استرس خود کمی آب بنوشند و یا در صور بودن امکانات در محل تلویزیون نگاه کنند و یا کتاب بخوانند.

گفتنی است یکی از بهترین کارها تمرکز بر روی سوالاتی است که فرد می خواهد از پزشک بپرسد زیرا اکثراً در این زمان سوالات بیشتری به ذهن فرد می رسد،روانشناسان توصیه می کند تا افراد دفترچه ای همراه خود داشته و سوالات خود را بر روی آن بنویسند و از پزشک بپرسند و پاسخ پزشک را نیز در آن یاداشت نمایند.

بررسی ها نشان می دهند صحبت با افراد دیگر از این زمان باعث بالا رفتن استرس و اضطراب می شود زیرا معمولاً بیماری ها شبیه به هم به نظر می رسد اما در اصل این طور نیست و پزشک باید تشخیص بدهد اما این کار بین بیماران سبب می شود تا آن ها به اشتباه علائم همدیگر را در خودشان به وضوح ببینند و بترسند
 
نکته:صحبت درباره مسائل متفرقه به جز بیماری مانند صحبت درباره طبیعت ، کتاب می تواند تا حدی مفید باشد
برچسب ها: ویزیت ، پزشک ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار