فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی ایران توافقاتی را جهت تبادل تجهیزات و آموزش تجربیات فنی دریایی با سودان داشته است.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر دریادار "حبیب‌الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با فرمانده نیروی دریایی سودان که در ستاد مرکزی نیروی دریایی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شرایط و موقعیت استراتژیک ایران و کشور سودان می‌توانیم همکاری‌های بسیار نزدیکی را داشته باشیم.
 
وی افزود: ما به عنوان نیروی دریایی به دنبال ساماندهی نیروهای خود هستیم، بنابراین با تخصص‌ و آموزش در جهت تقویت این نیروها تلاش می‌کنیم.
 
دریادار سیاری با اشاره به توانمندی افسران نیروی دریایی کشورمان گفت: ما به کشور سودان توانمندی‌ها و تجربیات مباحثی همچون ساخت‌ زیردریایی‌ها، تکنولوژ‌ی‌ها و فناوری‌ها و آموزش نیروهای دریایی را ارائه کردیم و سودان نیز خواستار انتقال این دانش و تجربیات به نیروی دریایی کشورش است.  
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد:‌ نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با اقتدار هر چه بیشتر در آب‌های دریای سرخ و دریاهای آزاد ضمن تامین منافع کشورمان امنیت منطقه را نیز در منطقه برقرار می‌کند.  
 
در ادامه این دیدار و در جمع خبرنگاران فرمانده نیروی دریایی ارتش سودان گفت: به منظور تبادل تجهیزات دریایی توافقاتی با نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران داشتیم تا امنیت را تامین کنیم؛ همچنین خواستار همکاری‌های آموزشی نیز شده‌ایم.  
 
وی با تاکید بر اینکه در دریای سرخ از پدیده دزدان دریایی به دور هستیم، تصریح کرد: در دریای سرخ امنیت وجود دارد، چرا که کشورهای اطراف دریای سرخ در جهت برقراری امنیت این دریا تلاش فراوانی دارند، لذا پدیده دزدان دریایی وجود ندارد.  
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش سودان خاطرنشان کرد: نیروی دریایی یک نیروی بین‌المللی بوده که ماموریت دیپلماسی تأمین امنیت ‌آب‌ها را بر عهده دارد بنابراین می‌تواند در سایر‌ آب‌های جهان حضور داشته باشد و این دیپلماسی را می‌تواند به نحو احسن انجام دهد. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: سیاری ، دیدار ، سودان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار