رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل وجود نقدینگی بالا در کشور همانند یک بیماری خطرناک است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ارسلان فتحی پور با بیان این مطلب گفت: در رابطه با  بحث واردت ماشین های لوکس به کشور و خرید و فروش آن در بین اقشار مرفه جامعه باید بگویم که بیشترین و بالاترین میزان نقدینگی در دست همین طیقه است.

وی تصریح کرد: این مساله  به معضلی بدل شده که نه تنها نشان دهنده شکاف طبقاتی در بین افراد جامعه است و اثرات روحی و روانی خاص خود را بر قشر جوان جامعه برجا دارد.

فتحی پور با بیان اینکه این موضوع نشان دهنده عدم استفاده از سرمایه های نقدی کشور در بخش تولید است گفت:  هزینه افزایش توان بخش های صنعتی نباید صرف  برای واردات کالاهای لوکس و غیر ضروری شود.

وی تاکید کرد: در حالی که این روزها خطوط تولید دستخوش مشکلات فراوان هستند بویژه در بخش خودرو به علت افزایش قیمت ها براثر افزایش نرخ ارز برای واردات قطعات خارجی ما شاهد آن هستیم که خریداران با وجود پرداخت بهای گزاف برای  خرید خودرو های خود از دریافت این خودروها به  دلیل عدم کیفیت و امنیت کافی  راضی نیستند، که این باعث از بین رفتن سرمایه های ملی می شود.

 رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید براین نکته که واردات سودهای کلان را  به جیب دلالان سرازیر می شود با صراحت عنوان کرد: کسی باید در جامعه ما دارای ارزش و احترام باشد که مالیات خود را پرداخت و در مقابل آن خدمات دریافت می کند.

 نویسنده کتاب سرمایه  اجتماعی، اظهار داشت: قرار نیست صاحبان سرمایه بدون پرداخت مالیات و با پوشیدن کت و شلوار های گرانقیمت و خودروهای لوکس از پرداخت مالیات فرار کنند در حالیکه بیشترین نقدینگی موجود در دست این قشر است که سرمایه می توان خطوط تولید را گسترش داد.

وی در پایان گفت: با این مقدار نقدینگی که در دست اقشار مرفه است می توان همه خطوط تولید از جمله خودرو را کیفی سازی کرد و با افتخار سوار بر خودرو ایرانی شد که این موضوع همان بحث حمایت از تولید و نظر مقام معظم رهبری است./ر
برچسب ها: خودرو ، اقتصاد ، خارجی ، ساخت ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار