با توجه به وجود اشتراکات فرهنگی، اجتماعی فراوانی که میان کشور ایران و عراق وجود دارد برگزاری دوره های آموزشی ارتقاء سطح مهارت مربیان این کشور می تواند زمینه را برای تعامل اشتغالزایی فراهم کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران دوستعلی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم اختتامیه اولین دوره آموزش مربیان کشور عراق که در محل مرکز تربیت مربی کرج برگزار شد گفت: حضور مربیان عراقی در کشورمان به منظور ارتقاء سطح دانش فنی و مهارتی بیانگر روابط قوی و مستحکمی است که میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق وجود دارد و این امر با توجه به وجود اشتراکات فراوان میان دو کشور می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

وی در ادامه به بحث اجتماعی بودن انسان و نیاز به هم نوع اشاره و تصریح کرد: انسان موجودی اجتماعی است و از مهم ترین شاخصه های آن نیز نیاز به هم نوع است که در کنار تفکر و اندیشه و تعامل و ارتباط مفید می تواند موجبات بالندگی و تعالی را فراهم کند.

دوستعلی در ادامه با اشاره به حضور هیات عراقی در کشورمان تصریح کرد: با توجه به دیدگاه الهی تمام بشریت نیازمند پیشرفت است که در این راستا انتقال تجربیات و تکنولوژی از سوی صاحبان دانش امری ضروری است که باید در اختیار تمامی انسان ها قرار گیرد و چه خوب است که جامعه هدف در این انتقال علم و دانش انسان های هم کیش و هم آیین همانند برادران و خواهرانمان در کشور عراق باشند.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: حضور مربیان عراقی در کشورمان علاوه بر کسب دانش و مهارت لازم یک مفهوم و معنای معنوی پیدا می کند چرا که ملت مسلمان ایران در عراق و مخصوصاً عتبات عالیات عشق خود را می یابند و ملت عراق نیز در مشهد و در زیارت امام هشتم شیعیان به آرامش می رسند./ل

 

برچسب ها: تعاون ، کار ، اشتغالزایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار