طرح افزایش توان تزریق گاز در میدان های کرنج و پارسی در مناطق نفت خیز جنوب با ٩٩ درصد پیشرفت کار در آستانه بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مدیر مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در این باره توضیح داد: این طرح به منظور افزایش توان تزریق در مخازن کرنج و پارسی از روزانه ٩٠٠ میلیون فوت مکعب در زمان حاضر به یک میلیارد و ١٠٠ میلیون فوت مکعب اجرا شده است.

سیدعبدالله موسوی گفت: عملیات اجرایی این طرح شامل افزایش ردیف های تراکم گاز با نصب کمپرسورهای جدید در ایستگاه های تزریق گاز شماره ٥٠٠ کرنج و ٧٠٠ پارسی و همچنین حدود ١٥ کیلومتر خط لوله برای توسعه شبکه تزریق و تکمیل سه حلقه چاه تزریق به همراه تسهیلات سرچاهی است.

وی افزود: نصب کمپرسورهای ایستگاه تزریق گاز شماره ٥٠٠ کرنج با موفقیت انجام شده و در اردیبهشت ماه سال جاری در مدار عملیات قرار گرفت و عملیات اجرایی مربوط به ایستگاه شماره ٧٠٠ پارسی نیز در دست اقدام است.

موسوی درباره نتایج اجرای این طرح، گفت: میدان های کرنج و پارسی نقش قابل توجهی در تولید نفت دارند و افزایش ظرفیت تزریق گاز به آنها امکان جبران کاهش گاز تزریقی در زمستان را به علت افزایش مصارف خانگی و صنعتی و در نتیجه تولید صیانتی از مخازن فراهم می کند.

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اعتبار این طرح را ٦٠٠ میلیارد ریال اعلام و یادآوری کرد: این طرح درسال جاری افتتاح و راه اندازی خواهد شد./س
برچسب ها: گاز ، کرنج ، پارسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار