مديرعامل شركت متن توليد از ميدان آزادگان شمالي براي فاز اول توسعه، 75 هزار بشكه پيش بيني شده است؛ اما برآنيم توليد 20 هزار بشكه در روز را به صورت زودهنگام در اين ميدان محقق كنيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، نادر قرباني در نشست خبري خود در جريان نمايشگاه هجدهم صنعت نفت، از انجام كارهاي مقدماتي توسعه فاز دوم ميدان يادآوران زودتر از موعد مقرر خبر داد و گفت: پيشرفت طرح توسعه اين ميدان در فاز اول به حدود 70 درصد رسيده و طرح جامع توسعه ميدان براي فاز دوم نيز به طور غيررسمي آماده شده است.

وي با بيان اينكه هم اكنون مطالعات مهندسي حفاري در ميدان آزادگان جنوبي پايان يافته است، گفت: سه دكل فعال در ميدان آزادگان جنوبي در حال فعاليت است و طي 2 ماه آينده نيز 2 دكل به مجموع دكل هاي اين ميدان افزوده خواهد شد.

قرباني در خصوص فعاليت هاي توسعه اي در ميدان آزادگان شمالي نيز توضيح داد: توليد از اين ميدان براي فاز اول توسعه، 75 هزار بشكه پيش بيني شده است؛ اما برآنيم توليد 20 هزار بشكه در روز را به صورت زودهنگام در اين ميدان محقق كنيم.

وي با اشاره به اينكه پيشرفت طرح توسعه ميدان آزادگان شمالي در فاز اول توسعه به حدود 40 درصد رسيده است، گفت: تحقق توليد زودهنگام 20 هزار بشكه اي از اين ميدان مشترك، به 16 ماه زمان نياز دارد.

مديرعامل شركت مهندسي و توسعه نفت در خصوص ميدان مشترك آذر نيز تصریح کرد: مهندسي سطح الارضي و تحت الارضي اين ميدان در حال انجام است و در حال حاضر 2 دكل در اين ميدان مستقر شده است.

وي در خصوص طرح توسعه ميدان گازي كيش، با بيان اينكه پيشرفت كار در فاز اول طرح توسعه ميدان مناسب است، ادامه داد: مذاكرات قراردادي براي توسعه اين ميدان در فاز 2 و 3  با قرارگاه خاتم الاوصيا نيز نهايي شده است.

به گفته وي، هم اكنون حفاري 13 حلقه چاه در ميدان كيش در دست اقدام است و قرار است از بخشي از توليد گاز كيش، براي تامين مصارف اين منطقه استفاده شود.  

قرباني در خصوص طرح NGL3200 غرب كارون تصریح کرد: فعاليت هاي اجرايي اين طرح به تازگي آغاز شده است و اجراي اين طرح براي 1500نفر اشتغالزايي به همراه دارد.

مديرعامل شركت متن خاطرنشان كرد: اين شركت در حال حاضرپروژه هايي را در دست اجرا دارد كه بيش از يك ميليون بشكه نفت به توليد كنوني اضافه خواهد كرد.

مديرعامل شركت متن با اشاره به قرارداد حفاري 22 حلقه چاه در ميدان ياران جنوبي با شركت ملي حفاري ايران در ايام نمايشگاه، ادامه داد: توسعه ميدان ياران با هدف توليد 60 هزار بشكه در روز دنبال مي شود و شركت مهندسي و توسعه نفت، توسعه اين ميدان را خود برعهده گرفته و MDP ميدان را تاكنون تهيه كرده است.

وي با بيان اينكه توليد 60 هزار بشكه اي از ياران جنوبي، بايد تا دو سال آينده صورت بگيرد، تصريح كرد: همچنين توليد از ميدان ياران شمالي، 30 هزار بشكه در روز پيش بيني شده كه كارهاي مقدماتي اين طرح نيز آغاز شده است.

قرباني گفت: با حفاري يك حلقه چاه در ميدان ياران شمالي، هم اكنون روزانه 2 هزار بشكه نفت از اين ميدان برداشت مي شود./ر

برچسب ها: تولید ، نفت ، افزایش ، آزادگان ، یاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار