مدیر بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد، فرایند احیای این دانشگاه هزینه خاصی ندارد و با حداقل هزینه تحقق خواهد یافت .

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران احیاء دانشگاه علوم پزشکی ایران که با حمایت شورای گسترش وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی انجام گرفت از سوی اعضا هیات علمی این دانشگاه تولد دوباره خوانده می‌شود.
علی سرابی گفت:  با توجه به اينکه عمده ساختار و منابع دانشگاه علوم پزشکی ايران از گذشته و قبل از ادغام باقی است عملا ساختار تغيير نيافته و نيازی به اعتبارات خاص برای فرايند احيا نداريم و از طرفی دیگر سيستم اتوماسيون اداری نيز باعث شده موضوع اتلاف مکاتبات و سربرگ ها منتفی شود زيرا اساسا مکاتبه کاغذی از سيستم اتوماسيون اداری حذف شده است. 
 
مدير بودجه دانشگاه علوم پزشکی ايران در ادامه گفت: بر اساس اظهارات دکتر شاه حسينی، رئيس کميته نقل و انتقالات دانشگاه، فرايند احياء هزينه خاصی به دنبال نخواهد داشت و با توجه به تاکيد دکتر اعتماديان، رئيس دانشگاه احياء دانشگاه با حداقل هزينه انجام می‌شود.
 
سرابی ادامه داد: با عنايت به فرمايشات رهبر معظم انقلاب که امسال را سال حماسه سياسی و اقتصادی نام گذاری کرده اند خود را ملزم مي دانيم به اين اهداف پايبند باشيم و با توجه به ماموريتی که بر عهده ما گذاشته شده است ، گروه کارشناسان اين مديريت، موضوع را به دقت بررسی و تلاش خواهند کرد در فضايی آرام و با کمترين هزينه اين فرايند را مديريت کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: از سوی ديگر کليه امکانات و تجهيزات مورد نياز فعال سازی مجدد ستاد دانشگاه از جمله تجهيزات اداری و آموزشی در دانشگاه موجود است  و بر اساس برآوردی که انجام داديم برای فرايند احيای مجدد دانشگاه تجهيزات جديدی نياز نداريم  چرا که بسياری از کارکنان اميدوار بودند که يک روزی دانشگاه احياء می شود و حتی برخی از همکاران در واحدهای مختلف مستندات ، پرچم و آرم هاي  دانشگاه ايران را نگه داشته بودند.
 
مدير بودجه دانشگاه علوم پزشکی ايران با بیان اینکه در نتيجه ادغام که حدود دو سال و نيم پيش صورت گرفته بود هزينه قابل توجهی برای خريد ملزومات مصرفی و خريد امکانات مورد نياز صرف شد، گفت: به لطف خداوند غالب این ملزومات‌ مصرفی و امکانات موجود است فقط بايستی بين دو دانشگاه تقسيم شود و ديگر نيازی به خريد تجهيزات جديد نيست.
 
سرابی افزود: اگر چه هزينه احيا را 25 ميليارد تومان برآورد کرده‌اند اما مبنای اين برآورد مشخص نشده چراکه ساختارها و تجهيزات و امکانات موجود است و عملا ما نيازی به اين اعتبار نداريم و  به راحتی بعد از ابلاغيه  وزارت بهداشت، توانستيم فرايند احيا را سامان دهيم.
 
مدير بودجه دانشگاه علوم پزشکی ايران ادامه داد: طبق برآورده کارشناسی انجام شده هزينه احيا خيلی ناچيز است که اگر آن را خيلی دست بالا بگيريم هزينه ای در حدود  350 ميليون تومان خواهد بود که البته تاکيد می کنم اين هم هزينه احياء نيست بلکه در راستای سياست‌های وزارت بهداشت نياز به نرم افرازهای جديد اتوماسيون داريم که قابليت و سرعت بالايی در خدمات اداری داشته باشد  که در حدود 200 ميليون تومان هزينه اين نرم افزار و سرورها است.
سرابی تصریح کرد: هم اکنون برای کارهای جاری دانشگاه دو الی سه  سرور تهيه کرده‌ايم.  در اينجا لازم می‌دانم  از دکتر زراعتی مدير آمار و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران برای همکاری صميمانه در کليه امور فناوری اطلاعات تشکر و قدردانی نماييم.
 
وی گفت: ريیس دانشگاه تاکيد دارد، که در اثر اين احياء حقوق و مزايای پرسنل دو دانشگاه مطابق هم باشد  و  چيزی کاسته نشود و در زمان ادغام نيز اين سياست دنبال می‌شد که يکسان سازی در پرداخت‌ها برای پرسنل دو دانشگاه رعايت شود و در تمامی زمينه‌ها نقاط قابل بهبود تقويت خواهد شد.
 
سرابی در پایان خاطر نشان کرد: اميدواريم با ياری و توکل خداوند متعال بتوانيم همچون گذشته در مسير شفاف حرکت کنيم و همکاران نيز متضرر نشوند و اين نکته حائز اهميت است که دانشگاه‌های مستقر در تهران می‌توانند از مصوبات هيات امنای هم‌ديگر به صورت کاربردی استفاده کنند، پرداخت‌ها چه در دانشگاه علوم پزشکی ايران،  دانشگاه علوم پزشکی شهيد بهشتی و تهران بصورت يکسان و بر اساس مصوبات هيات محترم امناء خواهد بود.
برچسب ها: دانشگاه ، ایران ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار