مربيان لبناني شرکت‌کننده در اردوهای كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با حضور در كارگاه‌های هنری از تجربیات آموزشی کانون در این عرصه بهره‌مند شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، 35 مربی موسسه‌ی کشافه‌المهدی(عج) (پیشاهنگی) لبنان در آخرین مرحله از سفر خود به ایران در مشهد مقدس به مرکز شماره 1 کانون این شهر رفتند و در کارگاه آموزش سفال با تجربه‌های همکاران ایرانی خود در کانون از نزدیک آشنا شدند.
نرجس ترابي مربي هنري سفال مركزشماره  1 کانون مشهد در اين زمینه گفت: سفال‌گري، نقش مهمی در پرورش روح و بروز خلاقيت كودكان بر عهده دارد و  كانون  به همین دلیل به آن اهمیت می‌دهد.
وي اظهار داشت: کارگاه برگزار شده براي مربيان لبناني نيز با هدف آشنايي آن‌ها با ابزار سفال‌گري و كار با دست برپا شده بود و اين‌كه آن‌ها بیاموزند كه حتی در صورت نبودن ابزار كار‌، چگونه كودكان را به این هنر علاقه‌مند کنند.
ترابي افزود: به  همين دليل مربيان کانون مقداري وسايل دور ريختني مانند ميخ، ظروف پلاستيكي، چاقو و... در اختيار ميهمانان قرار داده تا آنان بتوانند به‌وسيله آن، فعاليت سفالگری را انجام دهند.
  وي افزود: در عین حال كار قالب‌گيري با گچ يكي از فعاليت‌هاي جذاب و موثر براي كودكان و نوجوانان است كه مربيان ميهمان اين كار  را به خوبي فرا گرفتند.
 گفتني است نخستین گروه مربيان موسسه كشافه المهدي(عج) تا روز 15 ارديبهشت در ايران حضور دارند و پس از ترک مشهد مقدس، گروه دیگری از اعضای پسر این موسسه از روز 16 اردیبهشت سفر خود را از مشهد آغاز می‌کنند.
گفتني است؛ اصفهان، قم و تهران مقصد بعدی سفر نوجوانان لبنانی است./ص
برچسب ها: سفالگری ، کانون ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار