مدير كل راه و شهرسازي استان فارس گفت: پرتغالي ها براي ساخت راه آهن و آزاد راه به شيراز مي آيند.

 به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان فارس، مهندس عشايري در نشستي با مسئولان كنسرسيوم CONTATCO ATLANTICO الويت هاي سرمايه گذاري استان فارس در بخش راه و شهرسازي را تشريح كرد.
وي در اين نشست با پر اهميت خواندن نقش استان فارس در بخش هاي حمل و نقل و مسكن گفت: سيستم حمل و نقل در توسعه ملي و منطقه اي بسيار پر اهميت است و معتقديم بدون توسعه اين صنعت، رشد صنايع ديگر در هر منطقه اي رنگ مي بازد.
قائم مقام وزير در استان فارس ادامه داد: استان فارس با ظرفيت هايي كه دارد مي بايست به 4 راه ريلي كشور تبديل شود و تنها در اين صورت است كه گردشگري فارس به جايگاه واقعي خود دست مي يابد و كشاورزي و صنعت اين استان رونقي ديگر به خود مي گيرد.
وي خاطرنشان ساخت: بر اساس قولي كه به مردم استان فارس داده ايم و نياز شديد فارس به توسعه در بخش حمل و نقل از سرمايه گذاري در اين بخش به صورت جدي حمايت مي كنيم.
اين مقام مسئول ادامه داد : اگر بخواهيم كلي تر به اين مقوله بپردازيم مي بينيم كه در فرآيند توسعه وجود راه هاي ارتباطي به ويژه بزرگراه ها و آزادراه ها ، راه ريلي، هوايي و... نقش زير ساختي دارند و توسعه اين زيرساخت ها در رشد سرمايه گذاري، تعاملات انساني و تبادل افكار و انديشه هاي اجتماعي و فرهنگي انسان نيز نقشي موثر مي يابد.
عشايري در بخش ديگري از سخنان خود به پروژه هاي بزرگ سرمايه گذاري در استان فارس اشاره كرد و اظهار داشت: پروژه راه آهن شيراز- اهواز، پروژه آزادراه شيراز- بوشهر، پروژه آزاد راه شيراز- صدرا و پروژه تجاري، اداري، مسكوني بزين از جمله طرح هاي سرمايه گذاري بزرگ ما براي استان فارس است.
بر اساس اين گزارش در اين نشست، 4 پروژه بزرگ سرمايه گذاري مذكور به كنسرسيوم CONTATCO ATLANTICO پرتغالي كه در پروژه هاي عمراني بزرگ فعال هستند ارائه شد و مقرر گرديد اين كنسرسيوم در نشست آتي با پيشنهادات اجرايي وراد ميدان شوند.
گفتني است در اين جلسه علاوه بر مسئولان راه و شهرسازي فارس، نمايندگاني از استانداري فارس نيز حضور داشتند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار