قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو از اقبال بازارهای هدف صادراتی به محصول رانا خبر داد و گفت: مقصد صادرات رانا کشورهای منطقه CIS، شامل روسیه، بلاروس و اوکراین و همچنین کشورهای خاورمیانه از جمله عراق و تونس است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، به نقل از ايکوپرس میر جواد سلیمانی افزود: هم اکنون سفارش‌هایی برای صدور رانا به مناطق صادراتی دریافت شده که این امر نشان از تداوم حضور این شرکت در بازارهای جهانی با برند راناست.
وی تاکید کرد:‌ تقاضای موجود در بازارهای خارجی و اختصاص 35 درصد از کل صادرات ایران خودرو به رانا نشان می دهد این شرکت می‌تواند با محصول رانا سهم بیش‌تری از بازار جهانی کسب کند.
سلیمانی اظهار امیدواری کرد که درآمد حاصل از صادرات این خودروبخشی از نیاز ارزی ایران خودرو را تامین کند.
وی افزود: قطع وابستگی به شرکتی مانند پژو که مدت زیادی با ایران خودرو تعاملات فنی و اقتصادی داشته به راحتی امکان‌پذیر نبود اما خودکفایی این شرکت در تولید پژو 206 و متعاقب آن تولید محصول جدید رانا موفقیت بزرگ و نقطه عطفی برای این شرکت در توسعه استقلال صنعتی و عدم وابستگی به شرکت های خارجی محسوب می‌شود.
قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو گفت: این نشان می‌دهد این شرکت به حدی از بلوغ و رشد سازمانی و توان فنی دست یافته که می‌تواند بدون حضور شریک خارجی مسیر رشد خود را بپیماید.
سلیمانی خاطر نشان کرد: هم اکنون رانا از موتورهای 1.6 لیتری بنزینی (TU5) با گیربکس دنده‌ای تولید می‌شود و در آینده از خانواده موتور ملی 1.4 ، 1.7 و 1.5 لیتری دیزلی به همراه گیربکس اتوماتیک بهره‌مند خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار