در عقب مدل توربو، موتور توربوشارژ
خطی و ۶ سیلندر با گنجایش ۳.۸ لیتر تعبیه شده که میتواند در نهایت ۵۲۰
اسببخار قدرت تولید کند. گشتاورنیروی تولید شده در نمونه توربو ۶۵۰
نیوتنمتر و در توربو Sحدود ۷۰۰ نیوتنمتر است. دور موتور در این حالت ۲۱۰۰
دوربردقیقه خواهد بود.
شتابگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این
خودرو به زمانی معادل ۳.۲ ثانیه نیاز دارد و حداکثر سرعت آن ۳۱۵
کیلومتربرساعت خواهد بود. فکر میکنید به اندازه کافی سریع نیست؟ خوب!
خوشبختانه پورش مدل توربو S را هم همزمان وارد بازار خواهد کرد که ۵۶۰
اسببخار قدرت دارد و شتابگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن به تنها ۲.۹
ثانیه زمان نیاز خواهد داشت. حداکثر سرعت این خودرو ۳۱۹ کیلومتربرساعت
اعلام شده است.
همه این توان توسط جعبهدنده هفتسرعته پورش موسوم
به PDK مدیریت میشود که بهنظر میرسد تنها جعبهدنده موجود برای
نمونههای توربو با دو کلاچ باشد. موتور دوتوربویی این خودرو همراه با
جعبهدنده آن از سیستم مدیریت دمایی بهره میبرد که با سیستم خاموش/روشن
خودکار این خودرو یکپارچه است و مصرف سوخت آن را به پایینترین میزان ممکن
خواهد رساند. نرخ تولید توان در مدل توربو ۱۳۷ اسب بخار به ازای هر لیتر و
در نمونه توربو S که سریع تر است، ۱۴۷.۴ اسب بخار در برابر هر لیتر سوخت
خواهد بود.
پورش برای این نمونه بدنهای عریض و با طرحی شبیه به
ابرخودروها طراحی کرده است. این مدل جدید ۲.۷ سانتیمتر عریضتر از کاررا ۴
است و گلگیر بزرگی در عقب آن دیده میشود. چرخها ۲۰ اینچی و از جنس
آلومینیوم هستند و چراغهای جلو تمام ال.ای.دی انتخاب شدهاند.
پورش
۵۰ سال پیش برای اولینبار ۹۱۱ را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی
کرد و ۱۰ سال پس از آن از اولین پیشنمونه از ۹۱۱ توربو پرده برداشت. حالا
پس از گذشت ۴۰ سال دو نمونه توربو و توربو S رونمایی شده که از نظر فنی و
داینامیک سرآمد گروه خود است. سیستم چهارچرخ متحرک این دو خودرو، همراه با
آیرودینامیک تطبیقی، چراغهای جلوی تمامال.ای.دی و قدرت بالای ۵۰۰
اسببخار با استفاده از یک موتور ششسیلندر خطی همراه با دو توربوشارژر از
نسل تازه این خودروها بهترین خودروی ممکن را ساخته است.
برای این
دو خودرو شاسی جدید و سبکی پیشبینی شده که فاصله محوری چرخها در آن نزدیک
به ۱۰ سانتیمتر بیشتر از نمونههای پیشین است و روی چرخهای بزرگتری سوار
شده است. برای کنترل این خودرو از دیسکهای ترمز کربنسرامیکی پورش
استفاده شده است.
موتور جدید این دو خودرو همراه با جعبهدنده
هفتسرعته بهبودیافته و سیستم چهارچرخمتحرک بهرهوری بالاتری را به آنها
داده است. در موتور ششسیلندر خطی، تزریق سوخت به صورت پاشش مستقیم در مدل
توربو ۵۲۰ و در ۹۱۱ توربو S نزدیک به ۵۶۰ اسببخار توان تولید میکند. پورش
تنها خودروسازی است که به استفاده از دو توربوشارژر با موتورهای بنزینی با
طراحیهای متفاوت ادامه داده است.
از لحاظ شکل بدنه هم این دو
خودرو تازه عریضترین نمونههای ۹۱۱ هستند. هر دو نمونه توربو و توربو S تا
پایان سال جاری میلادی به بازار آمریکا وارد خواهد شد. قیمت پایه ۹۱۱
توربو ۱۴۸۳۰۰ دلار و توربو S بیش از ۱۸۱هزار دلار اعلام شده است.