اولین همایش ملی گز، با حضور بیش از 500 نفر از کارشناسان، اساتید دانشگاه، تولید کنندگان، صادرکنندگان و فعالان صنعت گز سازی کشور و همچنین مسئولان محلی در شهرکرد برگزار شد.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری و دبیر این همایش گفت: 85 مقاله تخصصی به دبیرخانه این همایش رسید که 62 مقاله به صورت پوستر و سخنرانی برگزیده شدند.
رحمان کرمی، افزایش توانمندی صنعتگران در تولید گز با کیفیت، بررسی چالشهای تولید و صادرات، ارتباط صنعت و دانشگاه، ایجاد ارزش افزوده را از مهمترین اهداف برگزاری همایش ملی گز عنوان کرد.
این همایش یک روزه، سه دستاورد مهم برای صنعت گزسازی داشت.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، از تنظیم سند راهبردی گز خبر داد.
حمید صافدل گفت: افزایش تولید و ساماندهی گز در بازارهای جهانی، از مهمترین اهداف تنظیم این سند است.
وی، رعایت استاندارد های بین المللی، برند سازی، توجه به سلیقه مخاطبان و ایجاد هویت کالا را از جمله راهکارهای سند راهبردی گز در صنعت گز سازی عنوان کرد.
همچنین، راه اندازی خوشه صنعتی گز و سامانه فروش آنلاین گز از دیگر دستاوردهای این همایش بود که به دست معاون شرکت شهرکهای صنعتی کشور آغاز به کار کرد.
فخراله مولایی، خوشه صنعتی گز را اتفاقی مبارک و زیر بنایی برای گز عنوان کرد و گفت: تکمیل زنجیره های تولید برای رونق و صادرات این محصول ایرانی دستاورد خوشه صنعتی گز در آینده نزدیک است.
مدیرکل فن آوری دانشگاه علمی کاربردی کشور نیز، از راه اندازی رشته گز سازی در دانشگاه علمی کاربردی استان چهارمحال و بختیاری در مهرماه امسال خبر داد.
محمدحسین موسی زاده گفت: توانمندی استان چهارمحال و بختیاری در تولید گز و نیروی زبده و با تجربه این استان در صنعت گز سازی زیرساختی است که ایجاد یک رشته دانشگاهی را برای تربیت نیروهای علمی و متخصص الزامی می کند.
همچنین تفاهم نامه همکاری سه جانبه سازمان توسعه تجارت ایران، استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت در این همایش امضا شد.
کمک به توسعه زیر ساختهای نمایشگاهی در استان چهارمحال و بختیاری و طرحهای تحقیقاتی، آموزش تجار و بازرگانان و پرداخت جوایز صادراتی از جمله بندهای این توافقنامه بود./س
برچسب ها: همایش ، ملی ، گز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.