فروش تبلت‌ها در نیمه اول سال 2013 افزایش چشمگیری داشته و در مقایسه با همین دوره در سال 2012 رشد 4.142 درصدی داشته است.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، براساس گزارش تحلیلگران شرکت تحقیقاتی همکاری بین‌المللی اطلاعات (IDC) ارقام به دست آمده نشان می‌دهد که تعداد تبلت‌هایی که تنها طی سه ماه ژانویه تا مارس 2013 (دی تا اسفند 1391) فروش رفته از کل نیمه اول سال 2012 بیشتر بوده است.

در بازار تبلت‌ها اپل با داشتن سهم 6.39 درصد از بازار، همچنان به عنوان بزرگترین برند تبلت باقی مانده است. این ارقام درست چند روز پس از آن اعلام شده است که تورستن هینز مدیر عامل بلک‌بری پیش‌بینی کرده بود، تبلت‌ها تا سال 2018 به طور کامل از بین رفته‌اند.

مدیرعامل بلک‌بری طی یک مصاحبه اظهار كرد که ظرف پنج سال دیگر هیچ دلیلی برای داشتن تبلت باقی نمی‌ماند. شاید در محل کار خود به نمایشگرهای بزرگ نیاز داشته باشید اما تبلت‌ها مدل خوبی برای انجام کارهای تجاری نیستند.

براساس اطلاعات شرکت همکاری بین‌المللی اطلاعات طی سه ماه ژانویه، فوریه و مارس (دی، بهمن و اسفند 1391) 2.49 میلیون تبلت به فروش رسیدند. از این تعداد 5.19 میلیون آی پد، تبلت شرکت اپل، بوده است.

تعداد فروش آی‌پدهای اپل نسبت به همین دوره سال گذشته حدود 8 میلیون افزایش داشته است، اما این امر به این معنا نیست که این شرکت هنوز بر کل بازار تبلت‌ها تسلط دارد، چرا که پیشتر اپل سهم 58 درصدی از بازار تبلت‌ها را در دست داشت که این سهم اکنون به 6.39 درصد رسیده است.

تام مینیلی از شرکت همکاری بین‌المللی اطلاعات اظهار كرد: تقاضاهای ثابت برای خرید آی پد مینی فروشی بهتر از حد انتظار در نیمه اول 2013 برای اپل رقم زد. تحلیل‌ها نشان می‌دهد که تبلت‌های جدید به ویژه تبلت‌های  7 اینچی (18 سانتیمتری) با قیمت تمام شده به فروش می‌رسد، سود کمی در بر دارد اما برخلاف این سود کم میزان فروش این دستگاه‌ها قابل ملاحظه است.

سامسونگ درحال حاضر دومین فروشنده محبوب تبلت‌ها است که این محبوبیت با فروش 8.8میلیون تبلت و سهم 9.17 درصدی بازار به دست آمده است.
برچسب ها: تبلت ، بازار ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار