بسیاری از مراکز دولتی و خصوصي برای انجام فعالیت های خود نیاز به vpn دارند که شورایعالی مجازی راه قانونی را برای استفاده از آن فراهم کرده است.

باقر افخمی، عضو اصلی شورای حل اختلاف جرایم اینترتی دادگستری  کل استان تهران در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: بطور کلی هیچ بند و تبصره ای در خصوص استفاده از سرویس vpn مبنی بر قانونی یا غیر قانونی بودن وجود ندارد اما پس از تشکیل شورایعالی مجازی استفاده از vpn در چار چوب قانون قرار گرفت.

وی افزود: ما نیاز به استفاده از vpn شورایعالی فضای مجازی را برای استفاده از vpn قانونی برای مراجع  دولتی و خصوص که صلاحت استفاده از آن را دارند ایجاد کرده است.

وی همچنین در خصوص vpn های آزادی که کاربران برای عبور از فیلترینگ استفاده می کنند اظهار داشت: دولت قدرت کنترل و نظارت  لایه های مختلف کاربران را ندارد و اغلب کابران نیز در ارگان ها و سازمان ها به جای استفاده کاری از اینترنت به انجام امور شخصی خود می پردازند.

وی ادامه داد: در همین راستا ایجاد vpn قانونی رویکرد بومی بودن و قیمت ارزان راهی برای استفاده  معقول و منطقی از اینترنت است.

عضو شورای حل اختلاف جرایم اینترنتی خاطر نشان ساخت: vpn مانند یک جاده است که عبور از آن مانعی ندارد اما مقصد مورد سوال  است و در واقع نمی توان در یک اتاق شیشه ای برای کاربران در خصوص نحوه استفاده از اینترنت قانون نوشت./ح
برچسب ها: اینترنت ، قانون ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.