شهید نیلفروشان درباره عملیات نصر ۵ گفته بود: خدا یک رعب و وحشتی را در دل دشمن انداخت که اصلاً روی پایش بند نبود.

در روز تشییع سرلشکر مجاهد شهید حاج عباس نیلفروشان ، صوتی از او در دوران دفاع مقدس که مربوط به عملیات «نصر ۵»، در لشکر ۸ نجف اشرف در نهم تیرماه سال ۱۳۶۶ می‌باشد، منتشر شده است.

در این صوت می‌شنویم:

«خدا را شکر می‌کنیم که چنین پیروزی‌هایی به ما داد.» این را شهید عباس نیلفروشان در بحبوحه عملیات نصر ۵ برای اعضای لشکر ۸ نجف اشراف گفت و ادامه داد: «خدا در این عملیات شیرینی و لذتی عجیب را به ما چشاند.»

شهید نیلفروشان در ادامه سخنانش اضافه کرد: «خدا ثابت کرد با اتکا به خودش هر چند کم باشیم، حتی در حد ۲ نفر، می‌تونیم جلوی یک سری از نیرو‌ها مقاومت کنیم.»

او که معاون عملیات لشکر ۸ نجف بود اضافه کرد: «خود خدا هم در قرآن نوشته: «کَم مِن فِئَةٍ قَلیلَةٍ غَلَبَت فِئَةً کَثیرَةً»؛ یعنی «چه‌بسا تعدادی کمی از شما بر تعداد زیاد دشمن پیروز شوید و آنها را نابود کنید.»

عباس نیلفروشان در ادامه سخنانش که تیرماه سال ۱۳۶۶ گفته بود، تأکید کرد: «ما هر چه دیدیم کار خدا بود. خودمان هیچ کاری نمی‌توانستیم بکنیم و کاری هم نمی‌کردیم.»

او توضیح داد: «خدا یک رعب و وحشتی را در دل دشمن انداخت که اصلاً روی پایش بند نبود. همین طور با فشار می‌آمد و قلبش مطمئن نبود. شک داشت؛ می‌آمد و برمی‌گشت. تا هولی به دلش می‌افتاد می‌رفت.» 

سرلشکر عباس نیلفروشان جانباز و فرمانده دوران دفاع مقدس و مستشار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شامگاه ششم مهر ۱۴۰۳ در حمله تروریستی رژیم سفاک صهیونیستی به ضاحیه بیروت لبنان به شهادت رسید.

منبع: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.