سالن مسافربري پايانه مرزي تمرچين پيرانشهر در مرز ايران و اقليم كردستان عراق با حضور وزير راه و شهرسازي به بهره برداري رسيد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع راساني وزارت راه وشهرسازي، ساختمان پايانه مرزي تمرچين پيرانشهر با زيربناي 3 هزار و 200 متر مربع و با صرف 42 ميليارد ريال اعتبار ساخته شده، به بهره برداري رسيد. تسهيل در عبور و مرور و ارائه خدمات مطلوب به مسافران ورودي و خروجي از كشور از اهداف عمده اجراي اين طرح است.

افزايش سطح خدمات و تسهيل در عبور و مرور و روان شدن ناوگان حمل و نقل موجب توسعه اقتصادي و رشد منطقه و ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي و اجتماعي اين منطقه خواهد شد.

پايانه مرزي تمرچين پيرانشهر يكي از شش پايانه مرزي آذربايجان غربي است كه با 12 كيلومتر فاصله با پيرانشهر از جمله مرزهاي پرتردد و با اهميت ايران است.

با افتتاح سالن مسافربري پايانه مرزي تمرچين پيرانشهر اجراي طرحهاي عمراني در اين پايانه مرزي به اتمام رسيده و وارد فاز حفظ، نگهداري و سرمايه گذاري مي‌شود.

هم اكنون پايانه مرزي تمرچين جزو 10 مرز زميني فعال كشور بوده كه با توجه به در دست احداث بودن پايانه صادراتي عمومي اين پايانه به عنوان يكي از پنج مرز زميني فعال كشور محسوب مي شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار