رئیس مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت گفت: با توجه به محقق نشدن بودجه های عنوان شده طرح ملی ارتقاء سلامت ایرانیان با کمبود بودجه مواجه است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر کورش اعتماد رئیس مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت در نشست خبری برنامه ارتقاء سلامت ایرانیان با بیان اینکه این طرح بزرگ از روز گذشته شروع شده است گفت: طرح بسیج ملی ارتقاء سلامت ایرانیان طرحی مشترک بین  وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری است که از روز گذشته آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان نظام پرستاری ظرفیت بالایی برای اجرای این طرح دارد تصریح کرد: فرهنگ سازی پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر در کشور مهمترین اهداف این طرح می باشد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت با تاکید به اینکه رسیدن به اهداف تعیین شده طرح ارتقا ملی سلامت ایرانیان به تحقق و حمایت های لازم بستگی دارد یادآور شد: امیدواریم طی 10 روز تا 2 هفته این طرح به طور کامل در سراسر کشور انجام شود.

دکتر اعتماد ادامه داد: با توجه به اینکه اعتبارات اختصاص یافته به این طرح توسط معاون اول ریاست جمهوری محقق نشده است از نظر تجهیزات و جا به جایی نیروهای پرستاری دچار مشکل هستیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح از جمله اهداف برنامه پنجم توسعه است که اجرای آن به ظرفیت هایی مانند ظرفیت های نظام پرستاری بستگی دارد خاطرنشان کرد: در صورت حمایت مالی می توانستیم 60 درصد گروه هدف را تحت پوشش قرار دهیم که در حال حاضر با نبود منابع مالی مواجه هستیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار