نماينده مردم ملكان در مجلس شوراي اسلامي: معلمان و اساتيد مجاهدين راه پژوهش و تحقيق هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، افخمی در مراسم تجليل از مقام استاد و معلم ،از معلمان بعنوان مديران بستر ساز براي شكوفايي استعدادهاي انساني ياد كرد و گفت: معلمان و اساتيد توليد كنندگان علم جهت دار و مجاهدين راه پ‍ژوهش و تحقيق و نيز پشتيبانان عرصه علم و فناوري هستند.

افخمي ضمن تاكيد بر فرهنگ سازي در جهت برگزاري اين مراسم به نامگذاري سال جاري به نام سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي افزود: مسئولين بايد بمنظور تحقق حماسه اقتصادي و سياسي در صف اول حركت باشند.

وي با بيان اينكه حماسه تعريف و عناصر و جغرافيايي و شرايط مكاني خاصي دارد افزود: حماسه كليد واژه ها و فرهنگ خاص خود و نيازهاي متعدد ديگري دارد.

وي ادامه داد: همه وظيفه دارند حماسه سياسي و اقتصادي را از نقطه اي كه هستند شروع كنند .

نماينده مردم ملكان وظيفه نمايندگان مجلس را بعنوان وكلاي ملت در تحقق حماسه سياسي و اقتصادي حساس خواند و اظهار كرد: نمايندگان الگوي عملي بودن براي اين معنا هستند و بايد جهت به عملي كردن اين موضوع تلاش كنند چرا كه مجلس عصاره فضائل ملت است.

وي صرفه جويي در هزينه ها در ادارات و نهادها را اولين شرط تحقق شعار سال جاري ذكر كرد و همه دستگاههاي دولتي مي توانند با به حداقل رساندن هزينه هاي خود كمك موثري در حماسه اقتصادي داشته باشند و همه مسئولين و دستگاهها در جايگاهي كه دارند وظيفه سنگيني در اين خصوص دارند.

افخمي با بيان اينكه مسئولين بايد بمنظور تحقق حماسه،لباس جهادي و بسيجي به تن كنند تصريح كرد: كشور ما نياز به جهش در عرصه هاي فرهنگي و توسعه اي و اجتماعي و اقتصادي و سياسي دارد.

وي در ادامه بر رعايت حرمت استاد و دانشجو در دانشگاهها تاكيد كرد و افزود: تكريم استاد از وظايف دانشجو است و توسعه كشور به بركت جاافتادن ارزش معلم بوده است.

نماينده مردم ملكان به سابقه تاريخي حرمت گذاري به استاد و معلم در اسلام اشاره كرد و افزود: بعد از ظهور اسلام در 500 سال پيش احترام معلم و استاد وظيفه دانش آموز و دانشجو بوده است و استاد نيز بدون وضو سر كلاس نمي رفت.

وي با بيان اينكه ما امروز مي خواهيم الگوي اسلامي و ايراني را محقق و به جهان عرضه كنيم اظهار كرد: جامعه بايد قدر معلمان را بدانند و در عمل به آن جامه عملي بپوشاند.

در ادامه مراسم فرماندار ملكان نيز ضمن گراميداشت سالروز شهادت استاد مطهري گفت: دشمنان اسلام از اول انقلاب با هدف قراردادن شخصيت هاي علمي و فرهنگي و ترور ناجوانمردانه آنها از جمله شهيد مطهري و مفتح سعي در جلوگيري از پيشرفت كشور در عرصه هاي مختلف داشته اند.

محمد شيرين زاده به پيشرفت هاي كشور در عرصه هاي مختلف علمي و پژوهشي اشاره و خاطرنشان كرد: امروز جوانان كشورمان در عرصه هاي علمي و تكنولوژي و بخصوص هسته اي پيشرفت هاي خوبي داشته اند و از اين رو دشمنان از پيشرفت كشور ما ناراحت هستند.

وي نقش اساتيد و دانشجويان در ارتقا سطح علمي و پيشرفت كشور را سنگين خواند و تصريح كرد همه اساتيد و نخبگان جامعه بايد تلاش خود را در جهت بشتر كردن پيشرفت هاي علمي مضاعف كنند.

وي با بيان اينكه ايران هم اكنون ايران اسلامي از لحاظ علمي در جهان رتبه 16 و در منطقه اول را به خود اختصاص داده افزود: همه اين موفقيت ها در سايه تلاش اساتيد ، نخبگان ، دانشمندان و دانشجويان محقق شده و ارسال موفقيت آميز موجود زنده و موشك و ماهواره به فضا و زمين گير كردن پهباد آمريكايي از آن جمله است.

شايان ذكر است در ابتداي مراسم رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد ملكان ضمن تبريك روز معلم و گراميداشت سالروز شهادت استاد مطهري از شهيد مطهري بعنوان شهيد راه علم و معرفت و اخلاق ياد كرد و بر پاسداشت همه معلمان و آموزگاران دين و بشريت تاكيد كرد.

دكتر موسي ارشد در ادامه به تشريح عملكرد دانشگاه آزاد اسلامي واحد ملكان پرداخت و گفت از روزي كه مسئوليت خود را در اين واحد دانشگاهي آغاز كرده ايم از جنبه هاي مختلف فعاليت خود را مضاعف نموده ايم تا اين دانشگاه از لحاظ كيفي و كمي توسعه روزافزوني داشته باشد.

وي از پرداخت 15 ميليارد ريال تسهيلات مختلف به اساتيد و كاركنان در 7 ماه گذشته خبر داد و گفت: همچنين اعطاي وام مسكن براي اولين بار در عمر 11 ساله واحد ملكان آغاز شده است.

وي با بيان اينكه 20 مليارد ريال در بخش هاي عمراني و جاري دانشگاه ازاد اسلامي واحد ملكان هزينه شده افزود: ايجاد امكانات رفاهي و آموزشي ،گسترش فضاهاي سبز ،راه اندازي نمازخانه مستقل براي برادران و خواهران و پرداخت وام هاي مختلف از جمله وام شهريه ،ازدواج به دانشجويان از اقدامات اين واحد بوده است.

دكتر ارشد اجراي طرح تكريم ارباب رجوع به بهترين نحو در اين واحد را از ديگر اقدامات در جهت حفظ و ارتقا شان و منزلت استاد و دانشجو دانست.

وي از تاسيس رشته تربيت بدني گرايش مديريت ورزشي در مقطع كارشناسي ارشد در دانشگاه آزاد اسلامي واحد ملكان خبر داد و گفت با افزايش اين رشته تعداد رشته هاي تربيت بدني داير شده در اين واحد در مقطع كارشناسي ارشد به 2 گرايش افزايش يافت.

وي با بيان اينكه در نظر داريم رشته هايي در اين واحد تاسيس شود كه مورد نياز جوانان جوياي علم منطقه باشد افزود: ايجاد 2 رشته مهندسي عمران گرايش آب و جانور شناسي در مقطع كارشناسي ارشد نيز توسط سازمان مركزي دانشگاه تصويب شده است و در مرحله تصويب در شوراي گسترش وزارت علوم مي باشد.

دكتر ارشد اجراي طرح آمايش براي 10 سال آينده دانشگاه ،يكسان سازي پرونده هاي دانشجويي،انجام قرارداد 7 طرح پژوهشي ،چاپ 10 مقاله در مجلات ISI و علمي و پژوهشي ، راه اندازي و تجهيز 4 كارگاه آموزشي و تجهيز 4 كارگاه فني و مهندسي ،خريد 30 دستگاه كامپيوتر و 7 دستگاه ويديو پروژكتور ،كسب مقام قهرماني و نايب قهرماني كشوري در رشته رباتيك ، راه اندازي وب سايت همايش ها و كارگاهها و بروز رساني سايت دانشگاه را از فعاليت هاي اين واحد طي 7 ماه گذشته برشمرد.

وي در ادامه از آمادگي دانشگاه آزاد اسلامي واحد ملكان جهت همكاري با دستگاههاي دولتي در حوزه پژوهشي خبر داد و گفت: با توجه به امكانات موجود و وجود اساتيد مجرب اين واحد آماده همكاري با دستگاههاي دولتي در جهت حمايت از مقالات پژوهشي مي باشد.

دكتر ارشد در پايان افزود: دومين همايش منطقه اي تربيت بدني مهرماه سال جاري با حضور اساتيد و صاحب نظران در حوزه ورزشي در دانشگاه آزاد اسلامي ملكان برگزار خواهد شد. /س

 

برچسب ها: معلمان ، اساتید ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.