بر طبق شواهد موجود، بیماری بررسلوز بر خلاف بسیاری دیگری از بیماری ها با طیف وسیعی از علایم بروز می کند و در تشخیص اختراقی باید دقت بیشتری صورت گیرد.

صادق علیایی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بروسلوز بیماری عفونی است که در درجه اول حیوانات اعم از اهلی و وحشی را در گیر می کند و به راحتی به انسان نیز منتقل می شود.

وی با بیان اینکه بروسلوز در برخی از مناطق دنیا یک مشکل عمده بهداشتی است، تصریح کرد: بروسلوز بیماری چند سیستمی است و در طی مراحل مختلف بیماری ممکن است با علایم متعددی ظاهر شود.

علیایی تاکید کرد: بر طبق شواهد موجود، بیماری بروسلوز بر خلاف بسیاری دیگر از بیماری ها با طیف وسیعی از علایم بروز می کند و در تشخیص افتراقی آن باید دقت بیشتری کرد.

وی گفت: مشکلات خونی، تب، مشکلات مفصلی، ضعف، بی حالی، تعریق و همچنین مشکلات و اختلالات عصبی و روانی از جمله مهم ترین علائم بیماری بروسلوز است.

علیایی با بیان اینکه طول مدت بیماری ممکن است بیش از یک سال نیز طول بکشد، یاد آور شد: با توجه به تنوع علایم بالینی در بیماری بروسلوز و درگیری اندام های مختلف بدن در طول دوره بیماری، باید در تشخیص و شناسایی مبتلایان به بروسلوز توجه بیشتری کرد./ح
برچسب ها: بروسلوز ، بیماری ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.