باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا سخنراني هفتگي راديو و تلويزيوني خود را به تقويت روابط تجاري با آمريکاي لاتين و اصلاح قوانين مهاجرت اختصاص داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛‌ باراک اوباما گفت:  آمريکا لاتين فرصتي غير قابل تصور براي آمريکا به ويژه در ارتباط با نخستين اولويت من به عنوان رئيس جمهور يعني ايجاد  اشتغال براي طبقات متوسط است . يکي از مهمترين راه هاي رشد اقتصاد ما فروش محصولات ساخت آمريکا به ديگر کشورهاي جهان است که همسايگان جنوبي ما را نيز شامل مي شود .

مقصد بيش از چهل درصد صادرات آمريکا کشورهاي قاره آمريکا است و به گفته باراک اوباما اين صادارت سريع تر از روابط تجاري ما با ديگر نقاط جهان افزايش خواهد يافت. اين انگيزه سفر اين هفته من به آمريکاي لاتين است تا در گفتگو با مقامات اين منطقه زمينه را براي تعميق روابط اقتصادي و گسترش روابط تجاري فراهم کنيم .

رئيس جمهور آمريکا اعلام کرد در سفر کوتاه خود به مکزيک درباره اصلاح قوانين مهاجرت گفتگو کرده است.در طرحي که به مجلس سناي آمريکا ارائه شده و قرار است در کنگره تصويب شود، تقويت مرزهاي آمريکا به منظور تلاش براي دادن حق شهروندي به يازده ميليون نفري که در آمريکا زندگي مي کنند، پيش بيني شده است.

اين سخنراني باراک اوباما صبح جمعه قبل از سفر او به کاستاريکا در مکزيکو سيتي ضبط شد.اوباما در دومين مرحله سفر خود روز جمعه وارد سن خوزه شد و در نشست رهبران هفت کشور آمريکاي مرکزي و جمهوري دومينيکن شرکت کرد.

برچسب ها: اوباما ، آمریکا ، تجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار