سازمان جهانی بهداشت به تمام کشورها در زمینه واکسیناسیون تاکیدات ویژه کرده است ولی طبق آمار 22 میلیون کودک زیر 7 سال از نعمت واکسیناسیون محروم اند.

دکتر سید محسن زهرایی رئیس اداره بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه میزان پوشش واکسیناسیون در کشور به 99 درصد رسیده گفت: چند سال پیش بیماری دیفتیری در کشورمان جان بسیاری از کودکان را می‌گرفت که بعد از شروع انقلاب با اجرای برنامه واکسیناسیون توانستیم این بیماری را ریشه کن کنیم به طوری که دانشجویان پزشکی در دوران تحصیل خود نمی توانند کیس این بیماری را در بیمارستانها ببینند.

وی با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت بحث واکسیناسیون را برای کشورهای مختلف مهم دانسته است افزود: با این وجود 22 میلیون کودک زیر 7 سال در جهان از پوشش واکسیناسیون محروم هستند ولی خوشبختانه ما در کشورمان با پوشش خوبی که انجام داده ایم توانسته ایم تا نزدیک 100 درصد برای کودکان کشور برنامه واکسیناسیون را که به صورت رایگان است اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه واکسیناسیون در کشور ما فراتر از واکسیناسیون ایران است خاطر نشان کرد: همه کودکان کشور اعم از ملیت ایرانی و غیر ایرانی که در این کشور زندگی می کنند برعلیه بیماری ها واکسینه می شوند و این یکی از افتخارات ما برای ریشه کن کردن بسیاری از بیماری های واگیر است./ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار