معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان كشور گفت: نخستین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، در محل نمایشگاه بین المللی تهران دایر می شود.

نسرین سلطانخواه افزود: این نمایشگاه، از 17 تا 21 اردیبهشت ماه امسال برای حضور شركت های سازنده تجهیزات پزشكی كشور برگزار می شود.
وی اظهار داشت: این نمایشگاه در راستای اجرای راهبردهای نقشه جامع علمی كشور و برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی كشور و با توجه به لزوم گسترش زیرساخت های نظام علم، فناوری و نوآوری كشور و نقش مهم تجهیزات و مواد آزمایشگاهی برگزار می شود.
سلطانخواه، توانمند‌سازی شركت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه تولید و تجاری سازی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی با توجه به افزایش توانمندی متخصصان داخلی در ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و مواد تحقیقاتی و نیاز محققان و پژوهشگران دانشگاهی به بهره­‌گیری از تجهیزات را از اهداف این نمایشگاه برشمرد.
معاون رئیس جمهور تصریح كرد: معرفی توانمندی‌های كشور در زمینه ساخت تجهیزات و مواد آزمایشگاهی، حمایت از توسعه دانش فنی تولید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی در كشور، شناسایی افراد حقیقی و حقوقی توانمند داخلی فعال در زمینه ساخت تجهیزات و مواد آزمایشگاهی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
وی گفت: كاهش وابستگی آزمایشگاه‌های داخلی به تجهیزات و مواد وارداتی، كمك به شكل‌گیری بازار بزرگ و پایدار داخلی برای تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل، آسان سازی تبادل فناوری و هم افزایی میان سازندگان تجهیزات و تولید كنندگان مواد آزمایشگاهی، تسهیل اشتغال پایدار در شركت های دانش بنیان از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، برای شركت در چهاردهمین نشست روسای استانی بنیاد ملی نخبگان در استان های كشور و مسئولان بنیاد ملی نخبلگان كشور به شهركرد سفر كرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.