مراسم بهره‌برداری ساختمان شرقی دانشکده مطالعات جهان با حضور رئیس دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران، دکتر فرهاد رهبر، رییس دانشگاه تهران، با تبریک هفته معلم و تقارن خجسته آن با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، با اشاره به تشکیل گروه‌هایی در دانشکده‌ها، گفت: این توضوع نیاز امروز جامعه ماست که خوشبختانه دانشکده مطالعات جهان در این زمینه فعالیت بسیار خوبی داشته است، اما کار جدید معمولا ابعاد ناشناخته‌ای دارد که شناخت آنها مستلزم زمان و آگاهی بخشی در سطوح بالاست.

وی افزود: ابهام‌های مورد اشاره مختص رشته‌های دانشکده مطالعات جهان نیست، بلکه این ایراد در سایر حوزه‌ها هم وجود دارد و دلیل آن ناآشنایی برخی از مسئولان با حوزه‌های جدید دانش است که امیدواریم پیشتازی دانشگاه تهران دیگران را هم به تامل در این حوزه‌ها وادارد.

دکتر رهبر سال پیش رو را سالی بسیار مهم توصیف کرد و تاکید کرد: امسال آغاز ایجاد فعالیت‌های حماسی در حوزه‌های گوناگون است که با وجود مشکلاتی که برای ما پیش آورده‌اند همگی باید دست به دست هم بدهیم و این مشکلات را برطرف سازیم و زمینه پیشرفت و شکوفایی را برای مملکتمان فراهم سازیم که در این مورد دانشگاهیان سهم ویژه و مسئولیت سنگین‌تری دارند.

دکتر سعید رضا عاملی، رئیس سابق دانشکده مطلعات جهان، ضمن تقدیر از دست اندرکاران ساخت بنای الحاقی دانشکده، به تشریح شرایط و مراحل کار ساخت این ساختمان پرداخت و آن را کاری سخت و مرهون تلاش‌های افراد نیک‌اندیش زیادی در دانشکده و خارج از دانشکده عنوان کرد.

دکتر مهدی آهویی، مشاور بین‌الملل دانشکده نیز طی سخنانی در این مراسم، با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر دانشکده مطالعات جهان در حوزه ارتباطات بین‌الملل این دانشکده را یکی از پرکارترین و موفق‌ترین دانشکده‌های دانشگاه تهران در این حوزه عنوان کرد.

سپس دکتر سید محمدعلی موسوی، معاون بین‌الملل دانشگاه تهران و عضو گروه مطالعات آمریکای شمالی، خواستار استفاده دانشکده از تمام ظرفیت‌های مطالعات جهان شد، زیرا به زعم وی کشورشناسی تنها بخشی از حوزه مطالعات جهان است و حوزه‌های دیگری چون مطالعات صلح، مطالعات دین و ... در این ظرفیت قابل تعریف‌اند.

وی ایجاد آمادگی پیشینی برای ورود به مطالعات جهان را یک ضرورت توصیف کرد که باید با برنامه‌ریزی لازم تدابیر مناسب برای آن اندیشیده شود./س
برچسب ها: دانشگاه ، تهران ، رهبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار