معاون اجرائی مؤسسه دامپروری قدس رضوی از توليد سالانه 45 هزار تن شیر خام در این مؤسسه خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،عباس فنائی  با بيان اين خبر كه سالانه در حدود 45 هزار تن شیر خام در اين مؤسسه توليد و عرضه مي‌شود، گفت: براساس آزمایشات انجام شده و براساس نظرات خریداران و مصرف كننندگان، به لحاظ رعایت کلیه استانداردهای این صنعت، اين مؤسسه به عنوان توليدكننده شیر درجه یک و ممتاز در سطح استان و کشور محسوب می‌شود.

وي افزود: حدود 30 درصد از شیر صنعتی تولیدی در خراسان رضوی توسط اين مؤسسه تولید می‌شود.

 

فنائي ادامه داد: تولیدات مؤسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی شامل شیر، گوشت (سفید و قرمز)، تلیسه و کود می‌باشد که از فعالیت مجتمع‌های دامپروری مزرعه نمونه، کنه بیست رضوی، سرخس و اسفراین حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: در انتهای سال 88 با هدف انسجام و ساماندهی وضعیت دامپروری در آستان قدس رضوی، بخش‌های کشاورزی و دامپروری از یکدیگر تفکیک و مقرر شد با مدیریت واحد و متمرکز، به صورت تخصصی‌تر اداره شوند كه در این راستا هلدینگ دامپروری سازمان اقتصادی رضوی (مؤسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی) تشکیل شد.

وی همچنین با بیان اقدامات انجام شده در این مؤسسه یادآور شد: تشکیل کمیته‌های تخصصی از جمله کمیته فنی دامپروری، کمیته بازرگانی شیر، کمیته بازرگانی گوشت، کمیته نظارت بر دارو و درمان از جمله اقدامات اساسی در زمینه بهبود وضعیت امور و ساماندهی فروش محصولات و افزایش سهم حضور در بازار تولید می‌باشد./س

 

برچسب ها: تولید ، شیر ، خام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.