یک کارشناس مسایل فرهنگی در خارج از کشور گفت: شناخت جایگاه واقعی زن در زندگی امروز سلامت خانواده ها را تضمین می کند.


حجت الاسلام هادی سلیمانیان فرد در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، با بیان این مطلب افزود: مشکل بشریت امروز در تمام جهان نداشتن آرامش است که این گمشده ی قرن تنها در سایه سار خانواده تأمین می شود بنابراین چنانچه طبق فرمایشات نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) زن و مرد در جایگاه واقعی خود در عرصه ی جامعه و خانواده درست نقش آفرینی کنند کار دنیا سامان می پذیرد.

وی با اشاره به جایگاه و شخصیت والای حضرت فاطمه (س) به تشریح برنامه های تقسیم کاری که رسول اکرم (ص) در مورد حضرت زهرا (س) و همسر گرامیشان حضرت علی (ع) نمودند پرداخت و خاطرنشان کرد: اگر مردان کارهای بیرون منزل و زنان کارهای درون منزل را انجام بدهند زندگی ها شیرین می شود و مشکلات بیکاری مردان جامعه نیز حل و جلوی بسیاری از مفاسد نیز گرفته خواهد شد.

این پژوهشگر دینی در ادامه اظهار داشت: اسلام با مشارکت زنان در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی جامعه نیز مشکل ندارد کما این که با مطالعه ی تاریخ اسلام به خوبی شاهد حضور پر رنگ حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) در دفاع از دین و شرف جامعه هستیم.

بنابراین زنان باید اولویت اصلی زندگی خود را در همسرداری، تربیت فرزندان صالح و سپس با عضویت در محافل فرهنگی و انجمن ها برای اوقات فراغت خود برنامه هایی را طراحی کنند که به رشد و نمو جامعه و خانواده منجر شود.

این مبلغ دین و فرهنگی در شرق آفریقا گفت: امروز زنان مسلمان و به ویژه شیعیان باید ببینند که آیا رفتارشان در مسایلی مانند  ولایتمداری، ایمان حضرت زهرا(س)، همسرداری، فرزندداری و اخلاقیات حیا و حجابشان زهرا گونه است و  چقدر جای قدم های فاطمه (س) را جست و جو می کنند./س

برچسب ها: شناخت ، جایگاه ، زن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.