آمارهای جهانی نشان می دهند که حدود 95 درصد موارد مرگ‌ومیر کودکان و نوجوانان در جهان، در کشورهای در حال توسعه اتفاق می افتد که علت اصلی آن شرایط نامناسب بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی است.

حمید اصلانی‌ متخصص کودکان در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: درصد قابل ملاحظه ای از میزان مرگ‌ومیر ابتلا در جهان مربوط به کودکان و نوجوانان است که این میزان در کشورهای مختلف می تواند بسیار متفاوت باشد.

وی با بیان اینکه الگوی مرگ‌ومیر در کشورهای مختلف جهان با یکدیگر متفاوت است تصریح کرد: برخی از بررسی‌ها نشان می دهند که حدود یک  پنجم کل موارد مرگ‌ومیر در جهان در افراد کمتر از 20 سال رخ می دهد.

اصلانی‌ تاکید کرد: آمارهای جهانی نشان می‌دهند که حدود 95 درصد موارد مرگ‌ومیر کودکان و نوجوانان در جهان در کشورهای در حال توسعه اتفاق نی افتد که علت اصلی آن شرایط نامناسب بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی است.

وی گفت: شرایط بد اقتصادی و اجتماعی خود عامل مهمی در نامناسب بودن شرایط بهداشتی است و این نوع شرایط نامطلوب به ویژه بر روی کودکان و آن هم در سنین کمتر از 5 سال تاثیرات نامطلوب می گذارد که برخی از عوارض به وجود آمده به هیچ عنوان قابل جبران نیست./ع2
برچسب ها: نوجوان ، بهداشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار