مديركل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس از فعاليت 20 هزار مدرسه مروج سلامت در كشور خبر داد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛ دكتر محمداسماعيل مطلق در مراسم نمادين زنگ سلامت در دبستان شاهد برهان مجرد منطقه 12 آموزش و پرورش، با اعلام اين خبر اظهار داشت: در نظر داريم با همكاري وزارت‌خانه‌هاي بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، آموزش و پرورش، اولياءمدارس و شهرداري‌هاي منطقه مدارس مروج سلامت در كل كشور فعال شوند.

وي در ادامه به مقايسه آمار ميزان مرگ و مير كودكان قبل و بعد از انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: قبل از انقلاب از هر هزار كودك متولد شده 140 نفر فوت مي‌كردند كه اين آمار در حال حاضر به 15 نفر رسيده است.

دكتر مطلق افزود: ميزان مرگ و مير مادران باردار نيز قبل از انقلاب اسلامي حدود 111 تا 120 نفر در كشور گزارش شده است كه اين آمار در حال حاضر به كمتر از يك نفر رسيده است و بايد تا سال 1404به صفر برسد.

وي در پايان درخصوص سن اميد به زندگي در كشور ابراز داشت: سن اميد به زندگي قبل از انقلاب اسلامي 54 سال بوده كه در حال حاضر به 74 سال افزايش يافته است و طبق فرمايشات مقام معظم رهبري بايد اين ميزان تا سال 1404 به بالاي 80 سال برسد.

گفتني است: مراسم نمادين زنگ سلامت امروز صبح با حضور مسئولين وزارتخانه‌هاي بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و آموزش و پرورش و نيز شهرداري تهران در دبستان پسرانه شاهد برهان مجرد واقع در منطقه 12 آموزش و پرورش تهران برگزار شد./س

برچسب ها: سلامت ، مدارس ، جمعیت ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار