مدیرعامل شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت گفت: ظرفیت پالایشگاه ملی گاز در فاز اول روزانه 20 میلیون مترمکعب است که با توسعه دو میدان گازی هالگان و سفیدباغون ظرفیت پالایش نیز در فازهای بعد افزایش می یابد.

فرهاد احمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: این پالایشگاه توسط قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاء و به صورت EPCF احداث می شود که زمان احداث آن 2 و نیم تا 3 سال پیش بینی شده است. 

وی با اشاره به اینکه اولین پالایشگاه ملی گاز قرار است با سرمایه گذاری داخلی و تجهیزات تمام ایرانی و به طور کلی با نشان ایرانی در منطقه هالگان (استان فارس) احداث شود افزود: در حال حاضر مهندسان ایرانی به بالاترین دستاورد ملی در اجرای پروژه ها دست یافتند که با احداث آن خوراک مورد نیاز این واحد پالایشی از 5 میدان گازی شاهینی،گردان، هالگان، سفید باغون و دی تامین می شود که با اتمام این واحد پالایش گاز، منطقه هالگان به عنوان یکی از قطبهای پالایش گاز کشور مطرح خواهد شد. 

احمدی اظهار داشت:  براساس طرح اولیه، پالایشگاه گازی هالگان دارای واحدهای ال ان جی، جی تی ال، نم زدایی، شیرین سازی و تقویت فشار است و همچنین دارای دو مرکز جمع آوری، یک مرکز تفکیک، یک خط لوله 132 کیلومتری 8 اینچ و 130 کیلومتر خط لوله جریانی است که از جمله تاسیسات اصلی و جانبی این پالایشگاه خواهد بود. 

وي گفت: ظرفیت پالایشی این پالایشگاه ملی گاز در فاز اول روزانه 20 میلیون مترمکعب است که با توسعه دو میدان گازی هالگان و سفیدباغون ظرفیت پالایش نیز در فازهای بعد افزایش می یابد. 

براساس این گزارش از دیگر محصولاتی که در این پالایشگاه تولید می شود روزانه 12 هزار بشکه میعانات گازی و 43 تن گوگرد است. 

وی همچنین از اجرای 8 پروژه جدید در این شرکت خبر داد و گفت: مراحل اجرایی این طرحها از سال قبل استارت خورده و برای احداث آنها 70هزار و 733 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته همچنین چهار پالایشگاه جدید از جمله آنها طرح توسعه آبادان به ظرفیت 210 هزار بشکه، آناهیتا 150 هزار بشکه، میعانات گازی پارس جنوبی 120 هزار بشکه و شهریار 150 هزار بشکه در دست اجرا داریم ./عب

برچسب ها: پالایشگاه ، طراحی ، گاز ، ظرفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار