رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شوش گفت: چهار هزار و 583 جهانگرد در سال گذشته از 22 كشور جهان برای دیدار‌ از آثار باستانی شوش به این شهرستان سفر كردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، 'رضا چنانی 'افزود: بیشترین جهانگردانی كه در سال گذشته به این شهرستان سفر كردند از كشورهای آلمان ، فرانسه ، ایتالیا ، ژاپن ، چین ، كره جنوبی و استرالیا بودند.

وی افزود:در میان جهانگردن خارجی بازدید كننده از آثار باستانی شوش ، جهانگردان كشورهای هند ، پاكستان ، تركیه ، تایوان ، برزیل ، نیوزیلند ، كوبا ، فیلیپین و ونزوئلا كمترین آمار را به خود اختصاص دادند.

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شوش همچنین گفت: جهانگردان كشورهای سوئد ،دانمارك ، انگلستان ، كانادا ، اسپانیا ، افریقای جنوبی و آمریكا نیز از دیگر بازدیدكنندگان از آثار باستانی شوش بودند.

وی همچنین مجموع جهانگردان خارجی بازدید كننده از آثار باستانی شوش در فروردین ماه امسال را یكهزار نفر عنوان كرد و گفت: شهر شوش با وجود آثار باستانی منحصر بفرد و اثر جهانی چغازنبیل در هفت تپه از جمله شهرهای باستانی است كه در تمام ایام سال پذیرای جهانگردان خارجی از سراسر جهان می باشد.

چنانی همچنین گفت: جهانگردان در سفر به شوش از محوطه باستانی، موزه شوش، شهر شاهی، قلعه شوش و تپه آكروپل دیدن كرده و با راهنمایی كارشناسان میراث فرهنگی با موقعیت، قدمت، وضعیت و شناسه آثار تاریخی شوش آشنا شدند.

وی حضور گردشگران و جهانگردان در شهر باستانی شوش را فرصتی برای معرفی تمدن و تاریخ سرزمین كهن ایران به جهان دانست و گفت:برخی جهانگردان برای چندمین بار است كه برای دیدن آثار باستانی ایران به شوش سفر می كنند.

پرستشگاه چغازنبیل كه در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده یكی از آثار باستانی مورد توجه جهانگردان و علاقه مندان به تاریخ و تمدن ایران است كه گروه های جهانگرد از سراسر جهان برای دیدن این اثر جهانی به شوش سفر می كنند.

معبد چغازنبیل در هفت تپه توسط پادشاه بزرگ ایلام باستان و برای ستایش ایزد ' اینشوشیناك ' خدای حامی شهر شوش ساخته شده است.

این بنای خشتی گلی در فهرست آثار میراث جهانی یونسكو ثبت شده است.شهر باستانی شوش یكی از معروف ترین شهرهای دنیای كهن است كه زمانی پایتخت حكومت ایلام و همچنین پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بوده است.

قلعه شوش كه به قلعه فرانسوی ها نیز شهرت دارد از دیگر جاذبه های گردشگری این شهرستان است كه در سال 1897 میلادی روی بلندترین نقطه شهر شوش با استفاده از آجرهای به دست آمده از كاخ داریوش و تعدادی از آجرهای منقوش به خط میخی چغازنبیل ، به دست معماران دزفولی بنا شده است./س
برچسب ها: گردشگران ، سفر ، شوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.