نماينده مردم بندرعباس در مجلس با بي‌اساس خواندن برخي ادعاها در خصوص نام خليج هميشه فارس گفت: ملت ايران در صيانت از حقوق خود حاضر به معامله با هيچ کشوري نيست.

محمد آشوري‌ تازياني نماينده مردم بندرعباس،‌ حاجي‌آباد،‌ قشم، خمير و ابوموسي در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نامگذاري دهم ارديبهشت ماه به عنوان "روز ملي خليج فارس" به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: منطق نامگذاري روز ملي خليج فارس اين است تا جنبه‌هاي مختلف تاريخي، علمي، پژوهشي، فرهنگي، حقوقي و سياسي خليج هميشه فارس به جهانيان عرضه شود.

وي در ادامه افزود: موضوع خليج فارس يک موضوع ملي نبوده بلکه فراملي است چرا که حتي ايرانياني که با نظام جمهوري اسلامي ايران زاويه سياسي دارند روي مسئله خليج فارس عرق داشته و بر ايراني بودن آن همواره تاکيد کرده‌اند.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد: در نظرسنجي‌هاي مختلفي که صورت گرفته، موافقان و مخالفان نظام بر صيانت از خليج هميشه فارس تاکيد کرده‌ و براين موضوع تاکيد دارند.

نماينده بندرعباس، حاجي‌آباد، قشم،‌ ابوموسي و خمير با بي‌اساس خواندن برخي ادعاها در خصوص خليج هميشه فارس گفت: اين ادعاها پوچ و دروغين بوده و با تحرکات برخي کشورهاي سلطه‌گر صورت مي‌گيرد.

آشوري‌تازياني در ادامه به سفر اخير اعضاي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس به جزاير استراتژيک خليج فارس اشاره کرد و گفت: اين سفر با دو هدف اساسي نگاه توسعه‌اي اين کميسيون به جزاير و رويکرد سياسي- امنيتي صورت پذيرفت.

وي افزود: اعضاي دوره‌هاي مختلف کميسيون امنيت ملي براي تحقق هدف اول  به اين جزاير سفر کرده و از حيث قانونگذاري و نظارت بر نحوه اجراي قانون مرتبط با اين جزاير اقداماتي انجام داده‌اند.

عضو هيئت‌رئيسه مجلس با بيان اينکه حضور اعضاي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در جزاير استراتژيک اثباتي است، گفت: وقتي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در مناطق مرزي حضور يافته و نيازهاي موجود را بررسي مي‌کنند، نشان از واهي بودن ادعاهاي برخي کشورهاي حوزه خليج فارس دارد.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطر نشان کرد: برخي کشورهاي حوزه خليج فارس از جمله امارات که با تحريک کشورهاي سلطه‌گر غربي مباحثي را مطرح مي‌کنند، ضعف حافظه تاريخي هم دارند چرا که روندشناسي حضور قدرت‌هاي سلطه‌گر در منطقه با يک هدف مشخص صورت گرفته است.

وي گفت: تسلط به منابع انرژي منطقه و تشکيل دولت‌هاي هم‌سو با سياست‌هاي غرب در منطقه دليل حضور کشورهاي قدرت‌طلب در اين منطقه بوده است.

وي تصريح کرد: ايجاد اختلافات مرزي بين عراق-کويت، کويت-عربستان، عربستان-بحرين، بحرين-قطر، قطر-عربستان، امارات-قطر، عمان-امارات و... از جمله اقداماتي است تا غربي‌ها بتوانند از طريق آن به سلطه‌گري خود ادامه دهند.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينکه با حضور کشورهاي همسايه خليج فارس ثبات و آرامش ايجاد مي‌شود نه با حضور بيگانگان، گفت: پيشنهاد ما همکاري امنيت دسته جمعي است چرا که اين موضوع منطق قوي امنيت را در پي دارد.

نماينده بندرعباس، حاجي‌آباد، قشم،‌ ابوموسي و خمير گفت: سفر اعضاي اين کميسيون به جزاير سه‌گانه يک پيام و يک توصيه داشت، پيام اين حضور صلح و دوستي است حتي با کشورهاي حاشيه خليج فارس و توصيه مهم نيز اين که ملت ايران در صيانت از حقوق خود با هيچ کشوري حاضر به معامله نيست و شوخي هم ندارد.

وي گفت: بنابراين به کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس توصيه مي‌کنيم از اظهارنظرهاي غيرمسئولانه بپرهيزند چرا که اين موضوع نه تنها به نفع امنيت منطقه نبوده بلکه منجر به تشديد تنش‌ها خواهد شد و تشديد تنش‌ها نيز نتيجه‌اي جز سوءاستفاده براي سلطه‌گران در پي ندارد.

يادآور مي‌شود، روز دهم ارديبهشت ماه به عنوان روز ملي خليج فارس نامگذاري شده است.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار