فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه گفت: زنان با الگو گرفتن از آن حضرت که نمونه کامل عفاف، حجاب، عصمت و پاکدامنی بود می توانند راه سعادت و رسیدن به کمال را در پیش گیرند.

سرهنگ پاسدار علی‏ اکبر انارکی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: تمام انسانها زاده مادرانی هستند که اگر در راستای جایگاه حضرت فاطمه (س) قرار بگیرند، بهشت برین زیر پایشان قرار خواهد گرفت.

وی با اینکه زنان در جوامع اسلامی الگوهای بسیار بزرگی دارند، افزود: زنان و دختران در جوامع اسلامی دارای الگوی بزرگی چون دخت نبی مکرم اسلام (ص) هستند که می ‌توانند با الگوپذیری از ایشان راه درست زندگی کردن را بیاموزند.

انارکی با بیان حدیثی از امام صادق (ع) به بیان برخی ویژگیهای شخصیتی حضرت فاطمه (س) از جمله خشوع، وفاداری و رعایت حقوق دیگران پرداخت و تصریح کرد: این ویژگیها اضطراب را از انسان دور می کند و برای انسان شادی به ارمغان می آورد.

فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه افزود: حضرت فاطمه زهرا ( س) در طول زندگی کوتاه خود از چنان شأن، منزلت و فضیلتی برخوردار بود که به مقام برترین و والاترین زنان عالم رسید و در طول زندگی خود در جهت دفاع از ولایت حرکت کرد و در این راه متحمل سختیهای زیادی شد و در نهایت در این مسیر به شهادت رسید.

وی ادامه داد: بدون شک اگر وفاداری به خصوص وفاداری به ولایت و ولایت مداری که یکی از ویژگیهای بانو فاطمه زهرا (س) بود، در جوامع اسلامی وجود داشت، هیچ کدام از وقایع تلخ تاریخ جهان اسلام شکل نمی گرفت.

انارکی اضافه کرد: پرورش حضرت فاطمه (س) در مکتب وحی و زندگی با سرچشمه جوشان امامت و ولایت مهمترین عاملی است که باعث می شود ایشان به شخصیتی والا و جهانی مبدل شوند و اسوه ای حقیقی برای تمام انسانها گردند.

فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه اضافه کرد: پیامبر (ص) فرمودند "سعادت و شقاوت هر جامعه‏ ای در دست زنان آن جامعه است" امیدواریم بانوان به خصوص در جوامع اسلامی با تأسی از حضرت فاطمه (س) و با قرار گرفتن در مسیر جایگاه آن حضرت در تعالی و بالندگی اجتماع انسانی کوشا باشند./س


برچسب ها: حضرت زهرا ، سعادت ، زنان ، حجاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.