مشاوره معاون پژوهشی علوم خبر داد:

راه اندازی اولین دهکده فناوری سلامت کشور

مشاوره معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم از راه اندازی اولین دهکده فناوری سلامت کشور توسط پارک علم و فناوری مازندارن خبر داد.

قادری فرد، مشاوره معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت:   این مجموعه در زمینی به مساحت 5 هکتار در 3 فاز کشت و بهره برداری از گیاهان دارویی، توسعه و بهره برداری از محصولات ارگانیک به ویژه دامی، طب سنتی و طب ایرانی اسلامی با سرمایه گذاری اولیه 7 میلیارد تومان توسط گروه شرکتهای دانش بنیان "هستی" با حمایت پارک علم و فناوری مازندران و حمایت علمی دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران از صبح امروز شروع به کار کرده است.

وی افزود: نکته منحصر به فرد این دهکده این است که تمامی بخشهای اجرایی ساخت آن توسط فناوریهای نوین صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت این دهکده توسط فناوریهای نوینی انجام می شود گفت: عملیات برق رسانی این مجموعه به صورت انرژی خورشیدی و فاضلاب آن به صورت تسویه تجدید پذیر می باشد.

 در این دهکده حتی یک کیلو گرم زباله تولید نمی شود

قادری فر با اشاره به کاربرد انرژی های تجدید پذیر در این دهکده افزود: ادعای مجری طرح دهکده فناوری سلامت این است که با بکار گیری فناوریهای نوین تولید زباله را در آنجا به حداقل رسانده که حتی در روز یک کیلو گرم زباله از آنجا خارج نشود.

احداث دهکده های این چنینی  در استانهای دیگر هماهنگی تمام وازرتخانه ها را می طلبد

قادری فر وزارت علوم را نقطه شروع این طرح برشمرد و گفت: پارک علم و فناوری به عنوان ورودی چنین طرح هایی به وزارت علوم می باشد اما به دلیل چند بعدی بودن امکانات این دهکده مانند توسعه گرشگری، کشت و صنعت، بهداشت و درمان این انتظار وجود دارد که وازرتخانه ها و دستگاه های  مربوطه حمایت خود را شامل حال این قبیل طرح های نمایند.

مدیر  کل دفتر پشتیبانی و حمایت پژوهشی وزارت علوم اضافه کرد: وزارت علوم در راستای حمایت از این طرح وظیفه هماهنگی دستگاه های اجرایی و گرفتن حوزه های قانونی از آنها در بخش حمایت مالی طرح تصویب  بودجه در لایحه صندوق طی نوآوری و شکوفایی به عهده دارد.

استقبال از سرمایه گذاران بخش خصوصی با قبول حمایت وزارت علوم

قادری فر در پایان با  اشاره به وجود پتانسیل بسیار بالای نقاط مختلف کشور در اجرای مشابه این طرح گفت: در استانهای دیگر مناطق خوش آب و هوایی وجود دارد که با تامین زمینی مورد نیاز توسط وزارت جهاد کشاورزی و حمایت وزارت علوم به عنوان پشتیبانی این طرح ها از سرمایه گذاران دعوت می شود اعلام آمادگی نموده  تا بتوانیم توسعه طرح های این چنینی را داشته باشیم./ح
برچسب ها: فناوری ، سلامت ، ارگانیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار