عوامل سریال پایتخت 2 از سوی دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشورمورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش حوزه سياسي باشگاه خبرنگاران، به نقل از اداره کل روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور رياست جمهوري، میثم طاهری سرپرست دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در نشست با عوامل سریال"پایتخت ۲"، اظهار داشت: نظرات و دیدگاه‌های منعکس شده از سوی هموطنان مقیم خارج مبین استقبال زیاد ایرانیان مقیم خارج از کشور از این سریال است.
 
طاهری ضمن ابراز خرسندی از ابراز علاقه ایرانیان مقیم خارج به این سریال، تصريح کرد: خوشبختانه در این سریال شاهد صحنه‌های جذاب و روشنی از ارائه ارزش‌های ملی و مذهبی بودیم، این امر هنر و خلاقیت دست اندرکاران را نشان می‌دهد و یکی از دلایل استقبال ایرانیان بوده است.
 
سرپرست دبیرخانه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، با اشاره به اهمیت بحث زبان فارسی در بین ایرانیان خارج از کشور، گفت: امید است با حمایت و فعالیت‌های هنری که انجام می‌گیرد بتوانیم بینندگان ایرانی مقیم خارج از کشور به سریال‌های ایرانی را بیشتر کنیم تا زبان فارسی از طریق هنر به خارج از کشور منتقل شود.
 
طاهری با اشاره به درخواست  ایرانیان خارج از کشور برای ساخت سریال پایتخت 3 افزود: این امر نشان از علاقه ایرانیان خارج از کشور به فرهنگ و هویت ایرانی دارد.
 
در ادامه این نشست لوح تقدیر به شش نفر از عوامل اصلی این سریال نویسنده، کارگردان و بازیگران اهداء شد، در بخشی از این  تقدیر نامه آمده است: سریال تلویزیونی پایتخت 2 که در ایام نوروز سال 1392 از سیمای جمهوری اسلامی ایران عرضه شد، علاوه بر ویژگی‌های برجسته هنری و حرفه‌ای، متن و محتوی و دیالوگ‌های زیبا و روان و قابل درک، که مورد توجه خواص و عموم مردم قرار گرفت.
 
در ادامه با بیان اینکه این سریال این سریال نمایه مناسبی از واقعیت‌های اجتماعی، باورها، نگرش‌ها و متن ملموس و عینی زندگی و فرهنگ ایرانیان را به نمایش گذاشت که مبین توانمندی و اندیشه‌های روشن و تعهد دست اندرکاران آن سریال آمده است: این سریال علاوه بر همراه کردن اکثریت هموطنان عزیز داخل با خود، توجه هموطنان مقیم خارج از کشور را نیز جلب نمود و  از این جهت در عطف توجه ایرانیان مقیم خارج به فرهنگ و سرزمین مادری و خاستگاه اصلی و تعمیق پیوندها و تقویت هویت اسلامی- ایرانی و یادآوری شایستگی ایران و ایرانی تاثیر بسزا داشت.
 
همچنین در این نشست سیروس مقدم، ضمن ابراز خرسندی از استقبال ایرانیان خارج از کشور از سریال پایتخت، گفت: بسیار خرسندم از  اینکه بستر پخش این سریال برای هموطنان ایرانی خارج از کشور از شبکه جام جم فراهم شد.
 
کارگردان سریال پایتخت 2 افزود: خوشبختانه ایرانیان خارج از کشور ارتباط خوبی با سریال پایتخت برقرار کردند و چه ارزشی بالاتر از این که بتوانیم دل هموطنانمان را در سراسر جهان شاد کنیم. 
 
مقدم با بیان اینکه نشان دادن زیبایی جغرافیایی، پوشش و گویش‌های مختلف برای ایرانیان جالب بوده است، افزود: قطعا برای ایرانیان خارج از کشور نیز مانند ایرانیان داخل مهم است که "وحدت" داریم و با وجود تنوع فرهنگی زیاد، چند چیز از جمله " دین مشترک"، " ایرانی بودن"، " خلق و خو" قوام دارد.
 
همچنین محسن تنابنده نویسنده و بازیگر نقش اول این سریال با بیان مشکلات تهیه اینگونه سریال‌های بزرگ و ارزشمند،، خواستار مساعدت درزمینه کارهای فرهنگی شد.
 
وی گفت: تولید سریال پایتخت 2 در ادامه پایتخت 1، مبین توجه و نیاز عمومی به اینگونه کارهای فرهنگی است.
 
تنابنده در پايان با اشاره به اینکه ساخت سریال پایتخت 3 را در یکی از کشورهای همسایه در دست برنامه ریزی داریم خواهان کمک و مساعدت شورای عالی در این زمینه شد.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار