معاون رئيس جمهورورئيس سازمان حفاظت محيط زيست درنامه هاي جداگانه اي به رئيس رسانه ملي و مديران شبكه هاي يك و دو سيما از برجسته سازي فرهنگ حفاظت از محيط زيست در قالب برنامه هاي مستند و سريال تقدير كرد.

به گزارش خبرنگار  اجتماعی باشگاه خبرنگاران از سازمان حفاظت محيط زيست ، در بخشي از نامه محمد جواد محمدي زاده به عزت اله ضرغامي آمده است : حفاظت از ميراث بي همتاي طبيعت نيازمند فرهنگ سازي براي انسان امروز و آموزي براي نسل هاي آينده است كه در ميان عوامل فرهنگ ساز ، رسانه ها و صد البته رسانه ملي سهم به سزايي دارد . در نوروز امسال خوشبختانه رسانه ملي همانگونه كه انتظار مي رفت در راستاي ايفاي رسالت اصلي خود كه به تعبير حضرت امام خميني (ره) ، دانشگاه عمومي است ، توانست با برجسته سازي فرهنگ محيط زيست در قالب برنامه هاي مستند و همچنين سريال هاي جذاب نوروزي در بستري فانتزي ، مشكلات زيست محيطي را به چالش بكشد و بازخوردهاي مثبت مخاطبان ، نشان قدرداني از چنين توليداتي است. سازمان حفاظت محيط زيست از حسن تدبير جنابعالي و تلاش موفق مديران و كاركنان سازمان صدا و سيما و  دست اندركاران توليد و پخش برنامه هاي راديويي و تلويزيوني در ارتقاي فرهنگ عمومي براي حفظ و صيانت از طبيعت و محيط زيست قدرداني مي كند . بدون ترديد تداوم پخش اين گونه برنامه ها و سريال ها مي تواند به خوبي گفتمان حفاظت از محيط زيست و طبيعت را توسعه دهد .
بنابراين به گزارش ، در نامه تشكرآميز معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست خطاب به علي بخشي زاده مدير شبكه دو سيما نيز  با تقدير از پخش سريال « آب پريا» آمده است : سركار خانم مرضيه برومند با فيلمنامه اي خوب و پشتوانه پژوهشي قوي و با بهره گيري از داستاني كهن و كارگرداني منسجم مرز بين افسانه و واقعيت ها را شكست و با استفاده از يك قصه فولكلور و قديمي به زندگي امروز پرداخت و به خوبي توانسبت با زباني ساده و شيرين توجه همه افراد خانواده ، به ويژه كودكان و نوجوان ها را به طبيعت و پيرامونشان جلب كند و آنها را از خطراتي كه زمين يگانه ما را تهديد مي كند آگاه سازد و به بيننده تذكر دهد كه رفتارهاي نسنجيده و غيرعلمي او باعث مشكلات فراواني براي انسان ها و طبيعت خداوند مي شود.
محمد جواد محمدي زاده همچنين در نامه تقدير از مهدي فرجي مدير شبكه يك سيما تصريح كرده است : يكي از عواملي كه باعث حفظ محيط زيست مي شود ، فرهنگ سازي براي انسان امروز و آرامش براي نسل هاي آينده است و رسانه ها و صد البته رسانه ملي در اين فرهنگ سازي سهم بسزايي دارد . در نوروز امسال خوشبختانه شبكه يك سيما توانست با برجسته سازي فرهنگ محيط زيست در قالب مستندهاي ديدني و توجه ويژه در سريال جذاب نوروزي « پايتخت 2 » ، در بستري فانتزي ، مسايل زيست محيطي را به نحو شايسته اي به تصوير بكشد و گفتمان حفاظت از محيط زيست و طبيعت را به زيبايي نمايش دهد./ف
برچسب ها: سازمان ، حفاظت ، محیط ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار