معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: 4 هزار ردیف جدید برای جذب هیئت علمی گرفته ایم که فراخوانش را برای جذب اساتید دانشمند به دانشگاه علوم پزشکی فرستاده ایم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛بهرام عین الهی، معاون آموزش وزیر بهداشت و  درمان آموزش پزشکی امروز صبح در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مهم ترین رکن آموزش هیئت علمی است گفت:امسال چهار هزار ردیف جدید برای جذب هیئت علمی اتخاذ  کرده ایم.

وی افزود: از این رو فراخوانی را به دانشگاه های علوم پزشکی جهت جذب اساتید دانشمند فرستاده ایم.

وی با بیان اینکه برنامه های جدید آموزشی در خارج از کشور در حال اجرا است گفت: بیش از 95 درصد این برنامه ها که شامل علوم سلول بنیادی، نانو تکنولوژی و جراحی فوق تخصصی پیشرفته است در داخل کشور اجرا می شود.

عین الهی تصریح کرد: هم اکنون شاهد تقاضای بسیاری از پزشکان خارج از کشور و همچنین پزشکانی از کشورهای همسایه، برای ادامه تحصیل در داخل ایران هستیم.

وی ادامه داد: بر این اساس برای داوطلبینی که خواستار تحصیل در کشور هستند فلوشیب را ایجاد کرده ایم.

وی با بیان اینکه  تاکنون 13 واحد بین الملل ایجاد کرده ایم افزود: این میزان تا پایان سال به 20 واحد خواهد رسید تا علاوه بر دانشجویان داخل دانشجویان خارجی را نیز جذب کنیم.

معاون آموزشی وزیر بهداشت به بیان برنامه های این معاونت در سال جاری پرداخت و تصریح کرد: یکی از این برنامه ها تدوین آموزش مداوم است.

وی افزود: پزشکان برای کسب پروانه مطب نیاز به امتیاز این آموزش مداوم دارند از همین رو قسمتی را در معاونت آموزشی همانند یوتيوب ایجاد کرده ایم تا پزشکان با مشاهده فیلم های آموزشی بتوانند امتیاز کامل را کسب کنند.

وی ادامه داد: همچنین دوره های کوتاه مدت امتیاز آموزش مداوم را نیز ایجاد خواهیم کرد تا پزشکان به جای رفتن به سمینار در این دوره ها حضور یابند و بهره کافی را ببرند.

وی به یکی دیگر از برنامه های این معاونت اشاره و عنوان کرد:قرار است برای انترن ها طرح جهادی 6 ماهه پزشک خانواده را برای حضور یافتن در مناطق مختلف برای ارائه خدمت تدوین کنیم.

وی با بیان اینکه اگر این انترن ها به این مناطق بروند حقوق بهتری کسب خواهند کرد گفت: البته این طرح در مرحله تدوین است و تا ماه آینده اجرایی می شود اما دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم اکنون این طرح را آغاز کرده است./ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.