معاون اقتصادی وزارت امو اقتصادی و دارایی گفت:در حاضر با توجه مشکلات اقتصادی هنوز تقاضا برای خرید پورشه و مازراتی در کشور بسیار بالاست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران،منظور در دومین همایش هم‌اندیشی معاونان اقتصادی سازمان‌های تابعه اقتصاد و دارایی مازندران از تهیه و تدوین بسته پیشنهادی اقتصادی ویژه و ارائه آن به دولت خبر داد و افزود:باید در اقتصاد به دنبال این باشیم که مشارکت‌‌های مردمی را در فعالیت‌های اقتصادی ایجاد کنیم.

وی در ادامه به اجرای اصل 44 در کشور اشاره وتصریح کرد:درحال حاضر کم‌کردن فرایند تولید،تسهیل کسب و کار،تشویق مردم به مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی باید اتفاق بیفتد و در این ارتباط دولت نقش تصدی‌گری را داشته باشد.

معاون اقتصادی وزیر اقتصادی و دارایی گفت:ورود بخش خصوصی در زمینه اجتماعی نیز تسهیل شود و دولت به عنوان کمک‌ در این فعالیت‌ها مشارکت داشته باشد.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی افزود:بخش عمده هزینه‌های دولت که در حال حاضر در آموزش و پرورش هزینه می‌شود رقم آن حدود 15 هزار میلیارد تومان است که درصورت اداره اختیار مدارس به مردم شاهد اثربخشی بیشتری در حوزه اجتماعی خواهیم بود.

منظور به مبحث واردات کالا در کشور اشاره وتصریح کرد کرد: 73 درصد از کالاهای وارداتی کشور پارسال واسطه‌ای بود و صنعت خودرو، لوازم خانگی و صنعت دارویی ما به خاطر وابستگی آسیب دید.

وی بالاترین اقلام وارداتی سال گذشته کشور را مربوط به نهاده‌های کشاورزی اعلام کرد و گفت: سال گذشته 5 میلیون تن گندم و مقداری برنج به کشور وارد شد.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی به مبحث صادرات غیرنفتی در سال 90 اشاره کرد و گفت: میزان صادرات غیرنفتی کشور 18 میلیارد و 500 میلیون دلار بود که در سال 91 به 22 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.

بگفته منظوردر این بخش امکان افزایش 40 میلیارد دلاری نیز در کشور وجود دارد./س

برچسب ها: خرید ، ماشین ، پورشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.