رئیس جهاد کشاورزی فردوس گفت: 21 هکتار از مراتع این شهرستان علیه انواع ملخ محلول‌پاشی می‌شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛عباسعلی غلامی اظهار داشت: شناسایی و کانون‌یابی ملخ از 15 اسفندماه توسط اکیپ شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی بخش خصوصی و دولتی در شهرستان فردوس آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به فراهم شدن شرایط آب‌ و هوایی و خروج ملخ از کپسول‌های تخم، کار مبارزه در کانون‌ها قبل از پراکنده شدن ملخ‌ها آغاز شده است.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس تصریح کرد: در حال حاضر عملیات محلول‌پاشی در 21 هکتار از مراتع شهرستان آغاز شده که عمده ملخ‌های قابل مبارزه شامل ملخ مراکشی، بوی، ایتالیایی و شاخک بلند است.

غلامی یادآور شد: تاکنون در شهرستان فردوس هفت کانون ملخ شناسایی شده که این کانون‌ها در روستاهای بیدسکان، سرند و باغستان فعال و مراتع، دامنه تپه‌ها و مناطق کشت دیم را شامل می‌شود.

این مسئول گفت: سال گذشته 250 هکتار مبارزه با ملخ در شهرستان فردوس انجام شد که از این میزان 79 هکتار طعمه‌پاشی در حاشیه مزارع و 171 هکتار محلو‌ل پاشی در مراتع شهرستان صورت گرفت.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس اذعان داشت: با نصب پرچم قرمز در مراتع و مناطقی که مبارزه علیه ملخ انجام شده به اهالی منطقه و روستا اعلام می‌شود تا به مدت 20 روز از چرای دام خود در مناطق خودداری کنند./f

برچسب ها: محلول پاشی ، مراتع ، ملخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.