رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: سال گذشته انواع کالاهای غیر نفتی به ارزش 680 میلیون دلار از استان صادرشده است که این میزان نسبت به سال 90، 42 درصد رشد نشان می دهد.

عباداله اکبری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با بیان این خبر افزود: صادرات غیر نفتی استان در سال گذشته یک میلیون و 370 هزار تن بالغ بر 680 میلیون دلار بوده است که از لحاظ وزنی 30 درصد و از لحاظ ارزش دلاری 42 درصد رشد داشته است.

وی انواع محصولات کشاورزی، سیمان و سیب را از مهم ترین کالاهای صادراتی در سال 91 عنوان کرد و اظهار داشت : در سال گذشته محصولات کشاورزی بالغ بر 156 میلیون دلار، سیمان یک میلیون تن به ارزش 97 میلیون دلار و سیب 108 هزار تن بالغ بر 88 میلیون دلار به کشور های هدف صادرشد.

اکبری ایجاد و تکمیل زیر ساخت های لازم در مرزها به ویژه مرز تمرچین، ارتقا کیفیت و بسته بندی کالاهای صنعتی و اعزام هیات های تجاری به صورت هدفمند را از دلایل مهم رشد صادرات غیر نفتی استان در سال گذشته اعلام کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی یادآورشد: امسال نیز برای تقویت توسعه صادرات غیر نفتی در استان 711 میلیون دلار در بحث صادرات هدف گذاری شده است که دراین راستا اولین هیات تجاری و بازاریابی در اوایل خرداد ماه به کشور هندوستان اعزام خواهدشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: استان های دیگری نیز برای پیوستن به این هیات های تجاری اعلام آمادگی کرده اند که تقاضاهای آنها در حال بررسی است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.