هم اکنون بازنگری رشته های مهندسی راکتور پرتو پزشکی، کاربرد پرتو و گداخت هسته ای محقق شده است چنانچه 70 نفر تنها در دانشگاه امیر کبیر مشغول کار هستند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ رضا امرالهی، رئیس دانشکده انرژی و فیزیک امیر کبیر علوم امروز در نشست خبری که در سالن همایش های وزارت علوم برگزار شد طی سخنرانی گفت: هم اکنون دنیا به سمتی حرکت می کند که تنوع منابع انرژی وجود دارد و انرژی های یک کشور تنها مبتنی بر نفت نیست چنانچه هم اکنون انرژی های اتم با کاربردهای خورشید گداخت هسته ای حرکت بسیار سریعتری آغاز شده که دانشگاه امیر کبیر نیز در این امر بالایی داشته است، امیر کبیر نیز در این فعالیت بالایی داشته است.

وی افزود: در کشور  در حال حاضر حدود 670 فارغ التحصیل مهندسی هسته ای در رشته های مختلف در دانشگاه امیر کبیر در حال تحصیل هستند و در کل 2/5 درصد از دانشجویان در رشته مهندسی هسته ای مشغول تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: از تعداد 200 دانشجوی فارغ التحصیل در رشته مهندسی هسته ای 120 نفر از دانشگاه امیر کبیر فارغ التحصیل شده اند و در حال حاضر 400 نفر از دانشجویان این رشته مشغول کار هستند که 70 نفر آنها در دانشگاه امیر کبیر هستند.

امرالهی افزود: بازنگری دروس مدیریت و اقتصاد مهندسی در مقطع ارشد و دکتری الزامی است که در حال حاضر بازنگری مهندسی راکتور پرتوپزشکی کاربرد پرتو و گداخت هسته ای و مهندسی انرژی مطرح شده است و در این بازنگری استاندارد و اطمینان از کیفیت در یک درس الزامی است.

وی خاطرنشان کرد: درسی با عنوان اخلاق مهندسی به رشته مهندسی انرژی اضافه شده است و باید نگاه عمیق تری به این رشته صورت گیرد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار