رئيس سازمان توسعه تجارت ايران گفت: در دوره پنج ساله صادرات محصولات دانش بنيان به 20 درصدي از مجموع صادرات غيرنفتي خواهد رسيد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ حميد صافدل در مراسم گشايش نخستين نمايشگاه توانمنديهاي صادراتي جمهوري اسلامي ايران با بيان اين مطلب افزود: پارسال يک ميليارد دلار هدف گذاري سهم صادرات محصولات با فن آوري بالا بوده است که تحقق يافت.
وي افزود: همچنين در سال گذشته از 40 ميليارد دلار صادرات غيرنفتي عبور کرديم و برنامه امسال ما رسيدن به مرز 50 ميليارد دلار است.
صافدل با اشاره به اينکه در طول دو دهه اخير مجموع صدور خدمات فني و مهندسي کشورمان به 22 ميليارد دلار رسيده است، افزود: بيشتر اين طرحها در زمينه راه سازي، پل سازي، ساخت سد و نيروگاه و شبکه هاي آب و برق رساني بوده است.
وي سرمايه گذاري صنعتي براي توليد خودرو و تراکتور در کشورهاي ديگر از مواردي دانست که در زمينه صدور خدماتي فني و مهندسي مي توان به آن اشاره کرد.
صافدل با اشاره به اينکه در مشارکت هاي خارجي و صادرات خود به اصولي از قبيل خدمات پس از فروش و آموزش نيروي انساني در بازارهاي هدف پايبند بوده ايم، اظهار داشت: توجه به تنوع کالايي، تنوع بخشيدن به بازارهاي هدف ، دوري از خام فروشي و تلاش براي صادرات کالاهاي با ارزش افزوده بالا از مهمترين رويکردهاي سازمان توسعه تجارت در سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي است.
رييس سازمان توسعه تجارت افزود: امروزه جمهوري اسلامي ايران در صنعت سيمان با توليد بيش از 70 ميليون تن در سال جزو پنج کشور بزرگ توليد کننده در جهان است.
وي همچنين از توسعه سايتهاي توليد خودرو در کشورهاي همسايه و نيز کشورهاي آفريقا و آمريکاي لاتين به عنوان مهمترين سياستهاي سازمان توسعه تجارت براي افزايش صادرات ياد کرد و افزود: پارسال 52 هزار دستگاه خودرو صادرات داشتيم که امسال به 90 هزار دستگاه مي رسد./س
برچسب ها: توسعه ، تجارت ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار