در سال گذشته با همكاري و هماهنگي دفتر آموزش و توانمندسازي گمرك جمهوري اسلامي ايران يك ميليون و 30هزار و 845نفر ساعت آموزشي در قالب يك‌هزار و 263 دوره آموزشي در سراسر گمركات كشور برگزار شد.

 
به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، غلامرضا صفاري طاهري، مديركل دفتر آموزش و توانمندسازي ضمن بيان اين مطلب افزود: اين دفتر در راستاي بهسازي، آموزش و افزايش توانمندي‌هاي منابع انساني به عنوان يكي از محورهاي پنج‌گانه پروژه ملي «نظام گمركي يكپارچه نوين» (نگين) و در اجراي ماده 58 قانون مديريت خدمات كشوري وماده 2 آيين‌نامه اجرايي فصل پنجم قانون فوق در سال گذشته همانند سالهاي اخير از طريق نيازسنجي، طراحي، اجرا، ارزشيابي و نظارت دقيق آموزشي به طور گسترده نسبت به ارتقاي سطح دانش، بينش و مهارت‌هاي كاركنان اقدام كرده است.
وي با اشاره به افزايش 4 برابري سرانه آموزشي كاركنان سازمان در سال گذشته (بيش از 160 ساعت) نسبت به استاندارد آموزشي ابلاغي از سوي معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري (40 ساعت) گفت: با برگزاري 161 دوره شغلي – تخصصي گمركي و 6 دوره ويژه شغلي ارزيابي، در جهت غني‌سازي شغلي و كارايي پرسنل فني گام‌هاي مؤثري برداشته شده است.
صفاري افزود: جهت ارتقاء سطح مهارت و دانش شاغلين رشته‌هاي اداري و مالي، حقوقي و قضايي و ديگر مشاغل غيرامورگمركي، تعداد 645 دوره آموزشي براي 14هزار و 650نفر برگزار شده است، به طوري كه 49/63 درصد از مجموع برنامه‌هاي آموزشي در زمينه شغلي و تخصصي اعم از امورگمركي و پشتيباني بوده است.
مديركل آموزش و توانمندسازي اظهار داشت: به منظور روزآمد نمودن و تقويت دانش مديريتي مديران گمركات سراسر كشور و در چارچوب سامانه برنامه آموزش مدون مديران تعداد 305 دوره آموزشي جهت 2هزار و 804نفر انجام پذيرفته است.
وي افزود: براساس برنامه آموزش مصوب مديران، جهت انتصاب، ارتقاء و تمديد مدت مديريت حرفه‌اي مديران، گذراندن دوره‌هاي مربوطه الزامي مي‌باشد.
به گفته وي، اين دفتر جهت آگاهي كاركنان از آخرين رويه‌ها و مقررات جاري و مورد عمل و فرايندهاي صحيح و بهنگام سازماني، به صورت متمركز از طريق برپايي 24 كارگاه تخصصي با شركت يك‌هزار و 426نفر مشتمل بر كارگاه‌ها و سمينارهايي جهت مسئولان ارزش‌گذاري كالا، كارگزيني، بازرسي، مسئولان آموزش و روابط‌عمومي گمركات اجرايي سراسر كشور با هماهنگي دفاتر ستادي ذيمدخل در سالن همايش‌هاي گمرك اقدام كرده است.
صفاري تشريح كرد: جهت آشنايي كاركنان قراردادي با تشكيلات، اهداف و وظايف سازماني گمرك، قوانين و مقررات استخدامي، نظام اداري و قانون اساسي، با بهره‌گيري از امكانات و قابليت‌هاي دفتر و مراكز استان‌ها، برنامه‌اي جامع و فراگير به طور همزمان از طريق برگزاري 350 دوره نيمه‌حضوري و توجيهي بدو خدمت، به مدت 70 ساعت با شركت يك‌هزار و 426 نفر در مراكز استان‌ها اجرا گرديد.
به‌گفته وي، در بعد رشد فضايل اخلاقي، معنوي و فرهنگ‌پذيري بيش از پيش سازماني و بهينه‌سازي روابط كاركنان و ارتقاي كيفي نگرش عمومي مرتبط با مأموريت و وظايف عمومي سازمان، تعداد يك‌هزار و 214نفر در 932 دوره آموزشي مربوط به دوره‌هاي «عمومي و فرهنگي» شركت كردند.
وي با اشاره به ابلاغ اخير آيين‌نامه قانون امورگمركي و لزوم آموزش فراگير و آگاهي كاركنان در اين زمينه و آشنايي با كنوانسيون‌هاي كيوتوي تجديدنظر شده و استانبول گفت تقويم آموزشي سال جاري با ملاحظه موارد فوق براساس آخرين سرفصل‌هاي موردنياز مشاغل مختلف تهيه و تدوين شده است.
صفاري ابراز اميدواري كرد كه امسال بتوان باتوجه به شعار سال سازماني جهاني گمرك، با بهره‌گيري حداكثري از نوآوري‌ها و ابتكارات فردي و سازماني و افزايش ظرفيت و پتانسيل موجود، در نيل به پيشرفت و سرآمدي سازماني در عرصه اقتصادي و دستيابي به اهداف عاليه سازمان بيش از پيش به موفقيت دست يابيم.
ضمنا" جدول عملكرد آموزشي سال 1391 پيوست مي باشد.
برچسب ها: آموزش ، توانمندی ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار