مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک از نمونه‌سازی واگن مسافربری با سرعت 200 کیلومتر در ساعت در آینده‌ای نزدیک در این شرکت خبر داد.

محمدرضا مختاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک گفت: شرکت واگن‌پارس اراک در سال 1353 احداث و در سال 1363 وارد مدار بهره‌برداری شد.

وی تصریح کرد: این شرکت دارای ظرفیت اسمی یک‌هزار دستگاه واگن باری، 150 دستگاه واگن مسافربری و 40 دستگاه لوکوموتیو است که هم‌اکنون بیش از یک‌هزار و 450 نفر در این مجموعه مشغول فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک توانایی طراحی انواع واگن‌های مسافری، در اختیار داشتن انواع نرم‌افزارهای پیشرفته ساخت واگن، توانایی در مهندسی معکوس را از توانمندی‌های فنی و مهندسی این مجموعه تولیدی عنوان کرد و گفت: در سال گذشته شرکت واگن‌ پارس اراک موفق به کسب رتبه اول در بحث تعمیرات اساسی واگن در کشور شد.

مختاری با بیان اینکه سال گذشته در مجموع 9 هزار و 980 دستگاه واگن باری، 317 واگن مسافری و 15 دستگاه لوکوموتیو در شرکت تولید و ساخته شده است، ادامه داد: فعالیت‌های صادراتی واگن پارس از سال 74 آغاز و طی آن 954 دستگاه واگن باری در سه مدل به سوریه، 67 دستگاه واگن مسافری به بنگلادش، 180 دستگاه واگن باری به سودان، 164 دستگاه بوژی به چین و 550 دستگاه واگن باری به کوبا صادر شده و در حال حاضر نیز پروژه بازسازی واگن‌های عراق در دست اقدام است.

وی پاسخگویی به نیازهای ریلی کشور به عنوان مأموریت اصلی شرکت، حضور مؤثر و قوی در تولید واگن‌های درون‌شهری، تقویت جایگاه صادراتی شرکت در منطقه و ایفای نقش محوری در صنایع ریلی کشور را از اهداف مهم این شرکت عنوان کرد و اظهار داشت: در ماه‌های اخیر عمده اقدامات انجام شده توسط شرکت واگن‌پارس شامل تمرکز بر تولید و پیگیری پروژه‌ها و قراردادهای جاری، برقراری ارتباط نزدیک با کارفرمایان و مشتریان، أخذ سفارش برای تولید واگن مسافری، توجه به کارکنان و برقراری ارتباط نزدیک با مقامات ارشد استان و جلب حمایت آن‌ها برای رفع مشکلات شرکت بوده است./س

برچسب ها: واگن ، اراک ، قطار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.