يك روانشناس آموزش و ارتباطات گفت:‌هر یادگیری با یک تغییر در رفتار همراه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ سید محسن فاطمی فوق دکتری روانشناسی آموزش و ارتباطات در همایشی در خصوص آموزش و یادگیری پویا  که به مناسبت هفته آموزش در دانشگاه الزهرا برگزار شد گفت: هر یادگیری با یک تغییر در رفتار همراه خواهد بود که آثار آن در سطوح مختلف متفاوت خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه بیشتر یادگیری های افراد به صورت کلیشه ای و سطحی اطلاعات را دریافت می کنند اظهار داشت: در یادگیری از پدیده ای به نام اسکیما یا طرح واره های ذهنی جهت تعریف و برنامه ریزی استفاده می کنیم.

این روانشناس تصریح کرد:‌ به هر میزان که در فرآیند یادگیری قضایای مطلق را یاد بگیریم از بازنگری کمتری برخوردار هستیم.

فاطمی با بیان اینکه آموزشی که حضور محور نیست خلاقیت، فرآوری و ابتکار در آن وجود نخواهد داشت گفت: با ‌آشنایی با سبک های شناختی که از گفتگو به دست می آید می توان به یادگیری پویا کمک کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در یادگیری هر چقدر بیشتر بتوانیم به ابعاد نو نگاه کنیم می توانیم خلاقیت بیشتری داشته باشیم.

دکتر فاطمی با بیان اینکه یادگیری زمانی می تواند اساسی تلقی شود که بتواند نگرش فرد را تغییر دهد، اظهار داشت: در نگرش 3 عنصر عاطفی، رفتاری و شناختی وجود دارد که مستقیم یا غیرمستقیم، آشکار و یا غیرآشکار بر یادگیری مؤثر خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه یادگیری به گروه خاصی تعلق نخواهد داشت خاطر نشان کرد:یادگیری باید پیوسته باشد که می توان در همه زمینه ها تجربه کرد./ح
برچسب ها: موفقیت ، یادگیری ، گفتگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار