ايران پنجمين قطب اقتصادي صادراتي سيمان در جهان است

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ حميد صافدل رئيس سازمان توسعه و تجارت ايران در مراسم امضاي تفهام نامه واگذاري بخشي از وظايف مديريتي و راهبردي تنظين بازار داخلي و صادرات سيمان کشور به انجمن صنعتي کارفرمايان سيمان با بيان مطلب بالا گفت: صادرات 10 ميليون تني سيمان همواره يکي از آرزوهاي مسئولين صنعتي بوده و اين در حالي است که هم اکنون بيش از 10 ميليون تن(13/6 ميليون تن) سيمان کشور صادر مي شود.

وي افزود: ايران ژنجمين قطب صادراتي سيمان در جهان است و کشورهاي نظير چين برزيل و آمريکا رتبه هاي دوم سوم و چهارم را در بازار اين محصول راهبردي را دارند.

صافدل با اشاره به امضاي تفاهم نامه واگذاري بخشي از وظايف مديريتي و راهبردي تنظيم بازار داخلي و صادرات سيمان کشور به انجمن صنعتي کارفرمايان صنعت سيمان اظهار داشت: اين تفاهم نامه حاصل تعاملي است که در تنظيم بازار در بازرگاني داخلي داشتيم و زيرساخت هاي خوبي در اين صنعت برنامه ريزي شده است.

وي در خصوص افزايش توليد سيمان در کشور گفت: ظرفيت هاي توليد سيمان در کشور بيش از 80 ميليون تن است و براي رسيدن به اين رقم نيازمند برنامه هستيم چراکه قهرمان شدن و رکورد زدن برنامه مي خواهد.

وي در ادامه گفت: بايد در بازا سيمان ديگر کشورها طوري رقابت کنيم که امکان استمرار و ماندگاري کالاهايمان در بازارهاي جهاني حفظ شود./عب
برچسب ها: توسعه ، سیمان ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار