شخصيت هاي اردني بر مخالفت با حضور نظاميان آمريکايي در اين کشور و دخالت در امور داخلي سوريه تاکيد کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه ؛ اين شخصيتهاي اردني از دولت خواستند با تلاشها براي کشاندن اين کشور به دخالت در بحران سوريه زير فشار آمريکا و بعضي کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس، مخالفت کند. 

فؤاد دبور دبيرکل حزب عربي ترقي خواه اردن که تظاهرات به اين منظور در امان شرکت کرده بود ، گفت:اين تظاهرات در واکنش به حضور نظاميان آمريکايي در اردن براي ضربه زدن به دولت و ملت سوريه برگزار شد. بدون شک پس از آن نوبت امت عربي خواهد بود، زيرا سوريه قلب امت عربي است. سوريه که همواره از مقاومت حمايت کرده است، همچنان پايدار باقي خواهد ماند.آمريکاييها نخواهند توانست براي حمله به سوريه از خاک اردن عبور کنند. دمشق پيروز خواهد شد و گروههاي تروريستي و آمريکا را شکست خواهد داد.
 
فرج طميزي دبيرکل حزب سوسياليست سوريه گفت:حضور ما در اين تظاهرات، پيامي براي ديدار رئيس جمهور آمريکا و پادشاه اردن در واشنگتن است که به دنبال توطئه چيني عليه سوريه بودند. آنها مي خواهند ملت و ارتش اردن را به دخالت در توطئه عليه سوريه بکشانند تا نقشه سياسي منطقه را تغيير دهند و به مسئله فلسطين پايان دهند.

يکي از شرکت کنندگان در اين تظاهرات افزود:هر کسي که عليه سوريه توطئه کند در واقع عليه خود توطئه کرده است. ما براي جنگيدن به منظور حفظ کرامت امت عربي آمادگي داريم.سعيد ذياب دبيرکل حزب وحدت مردمي اردن گفت:مردم اردن امروز در اين تظاهرات شرکت کردند تا مخالفت کامل خود را با حضور نظاميان آمريکايي اعلام کنند. ما نمي پذيريم که اردن به پايگاهي براي دخالت در امور سوريه تبديل شود. اردن نبايد در حمله به سوريه مشارکت کند يا به نيروهاي بيگانه اجازه عبور از خاک خود را براي حمله به سوريه بدهد. ما معتقديم اين دخالت به هيچ وجه به نفع امنيت ملي اردن نيست.

شرکت کنندگان در اين تظاهرات پرچم آمريکا را آتش زدند و آن را دشمن اصلي امت عربي دانستند و تلاش عربستان سعودي و قطر براي سوء استفاده از اوضاع نابسامان اقتصادي اردن به منظور کشاندن اين کشور به توطئه عليه سوريه را محکوم کردند. 

محمد البستنجي يکي از رهبران حزب عربي ترقي خواه اردن گفت:به نظر مي رسد نياز اقتصادي اردن و اوضاع نابسامان اقتصادي اردن، باعث شده است که رژيم حاکم به فکر فروختن کرامت و شرافت ملت اردن بيفتد تا پولي به دست آورد. ما نبايد خود را به عربستان سعودي و قطر وابسته کنيم و دريافت کمک از آمريکا را هم متوقف کنيم. حضور نظاميان آمريکايي در اردن براي هدف اعلام شده نيست، بلکه واشنگتن، اسرائيل و يهوديان عرب در حاشيه خليج فارس مي خواهند نقشه سياسي منطقه را تغيير دهند و سوريه را تجزيه کنند. اما من اطمينان دارم ملت اردن و امت عربي با قدرت با اين توطئه مقابله خواهند کرد و آنرا ناکام خواهند گذاشت. من اطمينان دارم موفقيتهاي قهرمانان ارتش سوريه باعث پيروزي سوريه بر اين توطئه خواهد شد و ما به اين موفقيتها افتخار مي کنيم.

محمد الخواجه يکي از رهبران حزب وحدت مردمي اردن هم گفت: نيروهاي مزدور بايد خاک اردن را به فورا ترک کنند. در غير اينصورت ما در کنار ارتش سوريه، سلاح در دست خواهيم گرفت تا اردن را پاکسازي کنيم. ما همچنين در برابر رژيمهاي ارتجاعي عرب سلاح در دست خواهيم گرفت. آنها مي خواهند جهان عرب را به کشورهاي کوچک تجزيه کنند تا اسرائيل در امان باشد. ما از رژيمهاي عرب وابسته به آمريکا و اسرائيل مي خواهيم در محاسبات خود تجديدنظر کنند، زيرا در غيراينصورت ما در کنار ارتش سوريه براي دفاع از کرامت سوريه و امت عربي دست به سلاح خواهيم برد.

                               آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: آمریکا ، مخالفت ، شخصیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار