نویسنده عرب تاکید کرد پادشاه اردن بیشتر اعتبار و جایگاه خود را از دست داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، ناصر العمری در گفتگو با این شبکه درباره تظاهرات در اردن گفت علت تظاهرات مردم در اردن علیه طرح استقرار نیروهای آمریکایی نزدیک مرز اردن با سوریه تصمیم یک جانبه و خودسرانه پادشاه اردن است .

او اساسا بدون نظر مردم و بدون رضایت آنها و بدون مشورت با پارلمان توافقات خود را با غربیها انجام می دهد. پادشاه اردن فردی خودکامه و دیکتاتور است. مردم احساس می کنند اصلا نظر آنها مهم نیست. تظاهرات مردم نشان دهنده خشم آنها از رژیم اردن است که به بهای نابودی مردم اردن ، خود را متحد غرب و رژیم اسرائیل کرده است.

ما شاهد گسترش تظاهرات مردم به مناطقی هستیم که به طور سنتی طرفدار پادشاه هستند. به نظر من در هفته های آینده این اعتراضات گسترده تر خواهد شد. هم اکنون پادشاه اردن در معرض خطر از دست دادن همه اعتبار خود است. در چنین وضعی خشونتها و بحران در سوریه به سرعت به اردن گسترش پیدا می کند.

در هر حال حکومت پادشاهی اردن با چالشهای بزرگی روبروست و فرقی نمی کند که ستیزه جویان در سوریه موفق شوند یا شکست بخورند. در هر حال رژیم اردن تلاش می کند تا خود را به هر طریق نجات دهد. به همین علت است که در هفته های اخیر استفاده رژیم اردن از روشهای سرکوبگرانه بیشتر شده است.
برچسب ها: اعتبار ، پادشاه ، خودکامه ، اردن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار